ROTTERDAM - Unilever heeft met Magnum White Chocolate & Cookies de Beste Introductie 2019 gewonnen. Robin Misdorp en Kirsten Vermeer, marketing Impulse Ice Cream The Netherlands, vertellen enthousiast over de kracht van het product.
Wat is jullie eerste reactie op het winnen van de Beste Introductie?
“Dit is natuurlijk fantastisch nieuws en we zijn erg trots op het feit dat de introductie van Magnum White Chocolate & Cookies als winnaar is gekozen! Dit kenmerkt de introductie wel echt als een van de meest succesvolle binnen de ijscategorie en het out-of-homekanaal.”
Waarom denken jullie dat jullie klanten het product hebben gekozen tot Beste Introductie 2019?
“Met Magnum en alle andere ijsinnovaties die wij jaarlijks lanceren, spelen we zoveel mogelijk in op lopende trends. Met de introductie van een tweede Magnum White Chocolate-variant (Magnum White Chocolate & Cookies) wilden we de consument witte chocolade opnieuw laten herontdekken. Onze core-variant Magnum White Chocolate is al sinds de lancering in 1990 een groot succes en niet meer weg te denken van onze ijskaart, wat mede heeft bijgedragen aan dit succes. Daarnaast is Magnum White Chocolate & Cookies in onze ogen de meest speelse Magnum-creatie tot nu toe met een aansprekende campagne met als thema ‘never stop playing’. Hiermee wil Magnum iedereen stimuleren zich niet te laten tegenhouden door de angst veroordeeld te worden om wie je bent of waar je van geniet. Afgelopen zomer hebben we onze campagne met een grootschalige multimediacampagne en een exclusief Magnum ‘Playground’-feest met bekende influencers gelanceerd in Amsterdam. Daarnaast stond het ijsje prominent centraal op onze ijskaart en konden ondernemers extra verkoopondersteunende materialen plaatsen om dit ijsje extra onder de aandacht te brengen. Zien is namelijk kopen! Naast de heerlijke smaak heeft dit alles tezamen, denken wij, geresulteerd in een zeer succesvolle introductie, waardoor men afgelopen zomer niet om het Magnum White Chocolate & Cookies-ijsje heen kon. Wij willen daarom ook iedereen bedanken voor de waardering en kunnen niet wachten om van onze volgende innovatie Magnum Ruby een nog groter succes te maken in 2020.”
Wat zijn de plannen met dit product voor aankomend jaar?
“Onze klanten reageerden afgelopen jaar erg enthousiast op de introductie van de Magnum White Chocolate & Cookies en de verkoopresultaten waren succesvol. Daarom hebben we besloten om dit product in 2020 in ons assortiment te houden. Dus onze klanten kunnen nog een extra jaar heerlijk genieten van de Magnum White Chocolate & Cookies. Deze Magnum-variant blijft dus leverbaar via uw grossier.”
Wat mogen we dit jaar weer van jullie aan mooie introducties verwachten?
“In 2020 introduceert Magnum de Magnum Ruby Chocolate, gemaakt met de nieuw ontdekte Ruby cacaobonen*. Magnum Ruby Chocolate biedt de perfecte balans tussen fluweelzacht witte chocolade-ijs met een frambozen swirl en een dikke laag krakende Ruby Chocolade. Andere introducties zijn Magnum Salted Caramel & Glazed Almonds, Cornetto Mermaid, Solero 65% Fruit Mango + Red Fruits en Twister 3-ster. Daarnaast introduceren we naast Magnum Vegan Classic ook een nieuwe variant Magnum Vegan Almond in out-of-home. Deze variant heeft in 2019 de Vegan Award gewonnen voor Beste Vegan product 2019. Daar zijn we best een beetje trots op.”
* De cacaobonen van de Magnum Ruby Chocolate zijn Rainforest Alliance gecertificeerd.
Juryrapport:
“Magnum White Chocolate & Cookies is een geslaagde uitbreiding in het premiumsegment van de Ola-ijskaart, waardoor de gemiddelde verkoopprijs van een ijsje voor de ondernemer positief wordt beïnvloed.”
Bron: Out.of.Home Shops