Onderweg

Horeca

Fabrikanten

Groothandels

Awards - De Classique

Winnaar De Classique Coca-Cola: 'Brand Ambassadors zijn een belangrijke schakel’

ROTTERDAM - Een vleugje rood fruit, passievrucht en perzik: het zijn de zoete en verfrissende smaken die Royal Bliss Bohemian Berry Sensation kenmerken. Dat is precies waar bartenders naar op zoek zijn: de beste smaakcombinaties om gasten te verrassen. Royal Bliss Bohemian Berry Sensation van The Coca-Cola Company is daarom uitgeroepen tot De Classique 2019-2022. Derk van de Luitgaarden, associate director Customer Activation bij Coca-Cola Europacific Partners en Tim Geelen, senior brand manager bij Coca-Cola Nederland reageren op de winst.

Redactie |

Wat maakt het winnende product zo uniek?
Van de Luitgaarden: “Royal Bliss is een veelzijdige mixer, gemaakt door bartenders voor bartenders, en met een breed assortiment aan smaken. De unieke smaak van de Royal Bliss Bohemian Berry Sensation staat bekend als een zoete en verfrissende mixer met een vleugje rood fruit, passievrucht en perzik. De mixers van Royal Bliss zijn zowel complex als genuanceerd van smaak en spelen met je zintuigen. Hiermee hebben we een mooie range aan mixers toegevoegd in de categorie die hopelijk veel bartenders kan helpen bij het creëren van de beste smaakcombinaties.”

Hoe heeft jullie product de pandemie weten te doorstaan?
Van de Luitgaarden: “Tijdens de pandemie hebben we onze klanten op verschillende manieren ondersteund. Zo waren we met Royal Bliss beschikbaar in thuisdinerboxen en hebben we met onze eigen campagne ‘Helpende Handjes’ klanten geholpen met allerlei klussen in en om hun horecazaak. Dit soort initiatieven hebben eraan bijgedragen dat de relatie met onze klanten juist in de afgelopen periode is geïntensiveerd en versterkt.”

Wat zijn de hoogtepunten van de afgelopen drie jaar met dit product?
Geelen: “Royal Bliss laat jaar op jaar een sterke groei zien en we hebben langzaam ons portfolio uitgebouwd. Bovendien hebben we veel betrokkenheid en waardering bij bartenders gecreëerd. Dit in combinatie met onze unieke ‘Brand Ambassador’-aanpak binnen de bartenderscene van Nederland zorgt voor het succes van Royal Bliss.”

Hoe hebben jullie de samenwerking met bartenders verbeterd de afgelopen jaren?
Geelen: “Een belangrijke schakel in het succes van Royal Bliss zijn onze Brand Ambassadors. Doordat zij dagelijks in gesprek gaan met klanten over hoe Royal Bliss het beste kan bijdragen aan het succes van hun onderneming, spelen zij een centrale rol in het bouwen van het merk. Hierbij bedenken ze unieke merkactivaties, trainen ze het personeel en denken ze mee over de verschillende mogelijkheden van Royal Bliss. Naast dat de Brand Ambassadors hun eigen klanten hebben, werken ze ook nauw samen met lokale, regionale en nationale salesteams en beschikken ze over een breed netwerk van bartenders in Nederland.”

Wat is jullie strategie om over drie jaar nog steeds met dit product in de schappen te staan?
Van de Luitgaarden: “Ook de komende tijd zullen de Brand Ambassadors een belangrijke rol blijven spelen in het verder uitbouwen van het merk, want zij zijn onze oren, handen en ogen in de markt. Daarnaast is innovatie een belangrijke pijler voor de komende jaren. Onze merken zijn altijd in beweging om op deze manier de beste aansluiting te behouden bij onze klanten en hun gasten.”

JURYRAPPORT:
‘Royal Bliss is hele mooie premiumlijn, welke wordt aangeboden in een mooie designfles. De mixers zijn ideaal voor onze horecagelegenheden en matchen perfect in combinatie met onze cocktails. Door de genuanceerde smaak zijn er heel veel combinaties te maken, waardoor onze bartenders ze graag gebruiken.’

Bron: Out.of.Home Shops

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.

section1_page22_article4_1.jpg