Matilda x PS in foodservice.jpg

Zweedse overname versterkt positie PS in foodservice in Europa

EDE – PS in foodservice is overgenomen door Matilda Foodtech. Met deze overname kan het bedrijf de Europese foodserviceketen verder versterken en verduurzamen.

Redactie |

PS in foodservice (een centrale databank voor productinformatie in de Nederlandse foodsector) was zestien jaar lang van de oprichter: Gerard Sterkenburg. Hij draagt het nu over aan Matilda FoodTech (een Zweedse softwareleverancier voor de foodservice industrie). Daar staat Erik Bergseth aan het roer. Het bedrijf verbindt alle stappen in maaltijdprocessen; van inkoop, planning en productie, tot serveren en opvolging. Ze helpen zorginstellingen, scholen en professionele keukens op het gebied van veiligheid, gezondheid, efficiëntie, duurzaamheid en kostenbesparing. Eerder nam Matilda FoodTech onder meer Tendmill en Delfi Marknadspartner over.

Dezelfde ambitie
Matilda FoodTech krijgt ondersteuning van Monterro, een Scandinavische investeringsmaatschappij gespecialiseerd in softwarebedrijven. Door deze samenwerking kan Matilda FoodTech blijven investeren in innovatie en groeien in het buitenland. Door deze overname kunnen de twee samen bouwen aan een krachtig, schaalbaar platform voor productinformatie in de Europese foodservice. Beide bedrijven hebben dezelfde ambitie, namelijk om voedselketens transparanter en duurzamer te maken. Een belangrijk aandachtspunt blijft de verdere ontwikkeling van de PS Impact Score, waarmee gebruikers eenvoudig de milieu-impact van producten kunnen bekijken en vergelijken.

Europese uitrol
Sterkenburg: “Het was een bijzondere reis, met vooral in de eerste jaren veel vallen en opstaan. Ik ben heel trots op wat we met het team hebben bereikt, zeker nu met lancering van de PS Impact Score, waarmee we als branche meetbaar stappen maken in duurzaamheid. Ik heb altijd geloofd in een Europese uitrol, het maakt het leven voor de hele keten eenvoudiger, effectiever en efficiënter. Daarom draag ik met een heel goed gevoel het stokje over aan Matilda." Bergseth vult aan: “Met deze overname creëren we kansen om ons aanbod voor onze klanten in de Europese foodservicemarkt uit te breiden.”  

Er wordt afgesloten met het feit dat er niets zal veranderen voor de klanten en partners van PS in foodservice. De dagelijkse leiding, operatie, klantrelaties en productontwikkeling zal gedaan blijven worden door huidige managementteam: Louise van Es (manager Commercial), Phylicia Kaldenhoven (manager Operations) en Martin Siepkes (manager Product & ICT) en het bestaande team van medewerkers.

Bron: Out.of.Home Shops