DEN BOSCH - Cateraar Appèl heeft haar entree gemaakt binnen het wetenschappelijk onderwijs. Vanaf 1 juli is Appèl de cateraar van de Universiteit Twente. Het gaat om zeven zogenoemde ‘foodstations’.
Speciaal voor de Universiteit Twente lanceert Appèl Foodcity. “Een maatwerkconcept dat we hebben bedacht op basis van de wensen van de opdrachtgever, in combinatie met onze eigen ervaring en ons DNA”, vertelt Hans Zwartkruis, salesmanager bij Appèl. In september is de cateraar gevraagd om deel te nemen aan een FoodMarket, waarbij allerlei cateraars zichzelf presenteerden aan de Universiteit Twente. “Het kwam erop neer dat we zelf een mobiel foodstation hebben ingericht om ons via een single product te presenteren aan diverse doelgroepen binnen de Universiteit”, aldus Zwartkruis. Appèl koos ervoor om die dag ‘circulaire soep’ op te dienen. “Het was een dag waarin de studenten en stafleden ons leerden kennen en andersom. Die kennis hebben we meegenomen in ons uiteindelijke voorstel.”
Foodstations
In Foodcity draait het allemaal om ‘foodstations’. “De universiteit heeft diverse gebouwen op de campus en binnen de meeste gebouwen is er een eetgelegenheid. Dat varieert van een grootschalig restaurant tot een koffiecorner. Wij noemen dat foodstations. Elk krijgt een eigen karakter dat gebaseerd is op ‘single product concepts’. Dat betekent in feite dat je binnen de restaurants niet altijd alles aanbiedt, maar kiest voor specialismes. Het is een trend die past binnen de landelijke horeca en die willen wij naar de campus brengen”, vertelt Zwartkruis.
Vernieuwen
De Universiteit Twente heeft een aantal wensen. “Zaken als internationalisering, aandacht voor verschillende eetculturen, warme maaltijden, producten voor de snelle verkoop, variatie binnen het concept, verse soep, salades en meer vegetarische opties zijn belangrijk. Daarnaast moet het concept aansluiten bij de visie 2020 ‘vernieuwen, experimenteren en pionieren’ van de universiteit”, aldus Eveline Kuypers, project manager van de Universiteit Twente.
Verbouwingen
Momenteel is Sodexo de cateraar op de campus. Voordat Appèl daadwerkelijk met Foodcity kan beginnen, moet er nog een hoop worden gedaan, volgens Zwartkruis. “We gaan daarover eerst in gesprek met diverse stakeholders binnen de universiteit. We hebben leuke plannen en ideeën, maar willen het graag afstemmen op de wensen van de doelgroepen op de campus. Het gaat erom dat we tot iets komen dat gedurende de gehele contracttermijn, minimaal zeven jaar, blijft passen bij de campus en de veranderende trends binnen de horeca.”
Bron: Out.of.Home Shops