Barbare Rooth 2.jpg Barbara Rooth.

Barbara Rooth gestart als chief people officer McDonald’s

UTRECHT – McDonald’s Nederland heeft een nieuwe chief people officer: Barbara Rooth. Zij is afgelopen maand in deze functie gestart.

Redactie |

Voorheen was Rooth werkzaam bij PVH (onder andere bekend van de merken Tommy Hilfiger en Calvin Klein) waar ze zich bezighield met de HR-activiteiten voor EMEA-markten. Eerder werkte zij bij Ahold waar ze verschillende HR-rollen heeft gehad voor de winkels van Albert Heijn. Rooth staat bekend om haar ondernemende aanpak waarbij zij zowel de business als de mens centraal zet. Ze volgt Ineke Jeuster op. Jeuster zal niet stoppen binnen McDonald’s, maar de functie van head of international compensation vervullen. Ze zal verantwoordelijk zijn voor compensation & rewards voor alle markten buiten de Verenigde Staten en werkt nauw samen met de collega’s in de lokale markten.

Tastbare resultaten
Rooth: “Mijn visie is om een werkomgeving te creëren waarin iedereen zich erkend, gehoord en gewaardeerd voelt. Ik geloof dat elke medewerker, ongeacht de rol, de potentie heeft om een positieve impact te maken. Tegelijkertijd is het essentieel om de zakelijke doelen niet uit het oog te verliezen. In een franchiseorganisatie is het van cruciaal belang dat onze inspanningen niet alleen inspireren, maar ook tastbare resultaten opleveren. Samen kunnen we een verschil maken en een cultuur van groei en succes creëren.”

Managing director McDonald’s Nederland, Annemarie Swijtink, zegt het volgende over Rooth: “Met bijna 22.000 medewerkers is McDonald’s Nederland één van de grootste horecawerkgevers van Nederland. Binnen McDonald’s vinden we het enorm belangrijk dat iedereen de mogelijkheid heeft zichzelf te ontwikkelen, zowel op persoonlijk als professioneel gebied. Ik ben er trots op dat we in Barbara een waardige opvolger voor Ineke hebben gevonden. Met haar energieke en enthousiaste voorkomen weet zij mensen mee te krijgen. Barbara zet mensen en de business centraal in al haar beslissingen. Dit, gecombineerd met een sterke inhoudelijke basis en franchise-ervaring, maakt haar een goede match voor McDonald’s.”

Bron: Out.of.Home Shops