Beckers introduceert frikandel van kwart meter

 AMSTERDAM – Fabrikant Beckers heeft een frikandel van ruim een kwart meter op de markt gebracht. De Mammoet is een 26 centimeter lange snack met een eigen saus en is vanaf februari alleen verkrijgbaar bij cafetaria.

Willem-Paul de Mooij |

 Dat onthulden de ‘gebroeders Beckers’ dinsdag op horecavakbeurs Horecava in Amsterdam. De mannen, bekend van de tv-reclame, kwamen met een verlengde limousine aan bij de RAI om de nieuwe snack te promoten. Ook in de cafetaria zal de introductie niet ongemerkt voorbijgaan, zeggen de makers. “Elke Mammoet heeft een opvallend rood bakje én z’n eigen zachte, zoet-pikante saus. Voor in de snackbar is een scala aan point-of-sale-materialen ontwikkeld. Daarnaast is er een tv-commercial die de Mammoet binnen no-time bekend zal maken bij het grote publiek”, aldus Beckers in een perscommuniqué.

Mooi moment
Volgens fabrikant Beckers reageren cafetariahouders en grossiers enthousiast op de innovatie. Marc Waelbers, directeur van Beckers, zegt dat de introductie van de Mammoet op een mooi moment komt: “We vierden het afgelopen jaar de 50ste verjaardag van de frikandel. Bovendien zijn onze Belgische en Nederlandse organisatie verhuisd naar een nieuw pand in Breda.” Volgens Waelbers is de frikandel nog altijd de populairste snack van Nederland. “We maken elke dag meer dan 1 miljoen frikandellen. We zijn teruggegaan naar onze roots in Brabant omdat we geloven dat we ons werk het beste kunnen doen vanuit onze thuisbasis. Daar zitten de mensen die onze snacks het beste kunnen maken en daar wonen en werken de mensen die er van houden.”

Bron:

beckers.jpg