section1_page22_article32_1.jpg “Mooi om te zien dat onze vegan producten aansluiten op een behoefte uit de markt”, aldus Jacques van Diermen (3e van links), hier met het trotse team van De Graaf Bakeries. FOTO: MARLIES GEERVLIET

Awards - Beste Introducties

Beste Introducties 2022: WINNAAR: VEGAN FRIKANDELBROODJE MET NUTRI-SCORE B

BUNSCHOTEN-SPAKENBURG – Het is niet de eerste keer dat De Graaf Bakeries een Beste Introductie wint; vorig jaar viel het vegan kaasbroodje van de bakker in de prijzen. Zouden ze daarom nog een vegan snack op de markt hebben geslingerd? “Ons vegan frikandelbroodje is een better for you-keuze en net zo lekker als de reguliere variant”, aldus Jacques van Diermen, commercieel manager bij De Graaf Bakeries. Dat is natuurlijk óók een goede reden!

Redactie |

Gefeliciteerd met het winnen van de Beste Introductie 2022! Wat betekent dit voor jullie?
“Dit betekent heel veel voor ons. Het is een bevestiging vanuit de markt dat we met onze vegan snacks op de goede weg zijn. Helemaal gezien het feit dat we in 2021 ook hebben gewonnen met ons Violife vegan kaasbroodje. Het is heel mooi om te zien dat onze vegan producten aansluiten op een behoefte uit de markt en dat we ook in staat zijn om verwachtingen te overtreffen.”

Hoe kijken jullie terug op de introductie?
“We hebben dit product in de zomer van 2022 geïntroduceerd bij AH to go en diverse out-of-homegrossiers. Klanten waren direct enthousiast over de smaak. We zien dat de afzet additioneel is ten opzichte van het reguliere frikandelbroodje en dat de rotatie al na een paar weken op een mooi niveau lag.”

"De toekomst zit in gezondere snacks"
072819 Vegan Frikandelbroodje Nutri-Score B (de Graaf Bakeries) Foto B.jpg

Hoe onderscheiden jullie jezelf met dit product in de markt?
“Ons vegan frikandelbroodje is een better for you-keuze. Het heeft Nutri-Score B, is een bron van vezels en eiwit en is bovenal net zo lekker als de reguliere variant.”

Wat kunnen we dit jaar voor leuke innovaties van jullie verwachten?
“We blijven continu innoveren op vegan snacks. Daarnaast zetten we volop in op onze American bakery-producten. Denk aan innovaties op cheesecake en American cookies. We richten ons hierbij op de jongere doelgroep. Genieten is voor hen essentieel en we raken hun behoefte met deze innovaties.”

Welke tip wil je meegeven aan afnemers van jullie innovatie?
“Geef voldoende ruimte aan gezondere snacks; hier zit de toekomst in! Zorg ook voor schapcommunicatie met de woorden ‘vegan’ en ‘nieuw’, dat helpt de shoppers bij hun keuze.”

Juryrapport

“We zijn blij dat we deze bekendste en geliefde snack nu ook vegan kunnen aanbieden. Vooral omdat-ie net zo lekker is!”

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.