Lisa.jpg

Commentaar: Margemakers op de kaart

Zon, zee, strand en cocktails. De populaire dranken zijn niet meer weg te denken uit de horeca en er komen steeds meer varianten bij. Opvallend: ze worden kleurrijker en zijn in tal van smaken verkrijgbaar.

Lisa van der Linden |

Het hele smaakpalet wordt aangesproken: zoet, zuur, bitter en zout. Je kunt het zo gek niet bedenken. Daarnaast zijn cocktails tegenwoordig voor iedereen, van jongvolwassenen tot oud. Op sommige drankenkaarten tref je zelfs een kidscocktail, gemaakt van vruchtensap en met allerlei versieringen. Die cocktailkaart wordt dus uitgebreider en bevat naast alcoholische varianten ook cocktails zonder alcohol en varianten met low cal . Jawel, cocktails met soda bevatten minder calorieën en winnen daarmee terrein. Het zijn echte margemakers en je kunt er als horecaondernemer volop mee variëren.
Met de zomerse dagen van de afgelopen weken zal de horeca ongetwijfeld veel cocktails hebben gemaakt. We kennen allemaal de uitdagingen in de branche en weten ook dat cocktails maken niet altijd even snel gaat. Gelukkig zijn er tal van producten die het vergemakkelijken om een goede en lekkere cocktail vlot te serveren. Wel zo fijn, want daardoor ben je in staat om te schakelen en de gast binnen no-time te laten genieten.
Verderop in deze editie geven we extra aandacht aan cocktails. Zo hebben we onder andere gesproken met cocktailbars en de winnaar van de Royal Bliss-competitie. In alle verhalen valt op dat de welbekende klassieke cocktails nog steeds het populairst zijn. Tuurlijk worden de nieuwere varianten ook besteld, maar ze vervangen bij lange na nog niet de klassiekers. Toch zijn er nog tal van mogelijkheden als het gaat om cocktails en worden horecaondernemers aan alle kanten geïnspireerd.

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.