GROßOSTHEIM – Ze passen helemaal in de vraag naar minimaaltijden én ze zijn ook nog eens Instagrammable. De Mozzarella Onion Rings van Salomon FoodWorld zijn uitgeroepen tot De Classique 2020-2023. “Fingerfood is echt in opkomst“, reageert Remco Kerssens, head of market international bij Salomon FoodWorld. Product: Mozzarella Onion Rings Fabrikant: Salomon FoodWorld
Gefeliciteerd met het winnen van de Classique-award voor dit product. Waarom is het, zelfs na drie jaar, nog steeds zo succesvol?
“De toekomst is stedelijk, zoals iedereen die de maatschappelijke ontwikkelingen volgt weet. Toenemende verstedelijking verandert de leefruimte en levensstijl van mensen. Voor de horecabranche brengt deze trend nieuwe uitdagingen en kansen met zich mee, omdat de nieuwe stedelijke levensstijl, gekenmerkt door mobiliteit, digitalisering en wereldwijde verbindingen, ook onze voedingscultuur herdefinieert. Het moderne stadsleven houdt vaak geen vast maaltijdschema aan, wat leidt tot de groeiende populariteit van 24-uurs snacks. Of het nu voor onderweg is of om ter plaatse te eten, fingerfood is in opkomst, zoals blijkt uit de verkoopcijfers. Minimaaltijden zijn ook perfect voor het nieuwe sociale aspect van voedsel, vooral onze Mozzarella Onion Rings!”
Hoe hebben jullie klanten bijgedragen aan dit succes?
“Met een verscheidenheid aan snackopties in een proefstijl en visueel aantrekkelijke presentaties wordt eten Instagrammable, wat resulteert in gratis reclame. Het serveren ervan in een gezellige gastro-pubsfeer, met een authentieke mix van achtertuinesthetiek en nostalgische natuurlijkheid, creëert de perfecte stedelijke omgeving. Onze klanten hebben ook het bereik van de campagne uitgebreid met deze producten.”
Welke rol speelt innovatie in de categorie van het bekroonde product?
“Deze en andere productinnovaties worden gedreven door het Urban Taste-concept van Salomon FoodWorld. Naarmate verstedelijking blijft doorgaan met het hervormen van de leefruimte en levensstijl van mensen, brengt het nieuwe uitdagingen en kansen voor de horeca met zich mee. De nieuwe levensstijl verandert ook de voorkeuren voor voedsel. Salomon FoodWorld heeft zijn innovaties in 2020 gewijd aan thema’s als Urban Kitchen en Urban Community, met als doel te voorzien in de nieuwe sociale behoeften. Deze producten, waaronder de Mozzarella Onion Rings, zijn ontwikkeld met als doel om heerlijk eten met vrienden te delen. Salomon FoodWorld streeft ernaar dit potentieel te benutten bij restauranthouders, omdat voedsel inmiddels een communicatiemiddel is geworden en gratis reclame oplevert.”
Productontwikkeling brengt uitdagingen met zich mee. Waar zijn jullie tegenaan gelopen?
“We wilden restauranthouders dubbel voordeel bieden: Mozzarella Onion Rings verhogen de winstmarges als premium bijgerecht en bieden een uitstekende kans om nieuwe opties in een miniformaat te proberen. Je wilt echter een hoge tevredenheidsnorm houden, naast gemak en een hoge winstmarge. Dat is een uitdaging geweest, maar wij geloven dat we dit hebben overwonnen.”
Hoe zorgen jullie dat dit product over drie jaar nog steeds succesvol op de schappen staat?
“Mozzarella Onion Rings combineren milde Mozzarellasticks en zoete en pittige Onion Rings in een populaire knapperige coating! Deze combinatie behoort tot de favorieten in de categorie fingerfood, waardoor de ringvormige appetizer een favoriet is geworden. We blijven verschillende toepassingen voor dit item presenteren, aangezien dit veelzijdige product vele toepassingen heeft. Een van onze favorieten is om het te gebruiken als topping op de Homestyle Burger. Door deze ideeën aan te bieden, zal het product in de toekomst een loyale metgezel blijven in de horeca.”
Het product werd gekozen als winnaar door ondernemers uit het out-of-homekanaal. Wat wil je tegen hen zeggen?
“We willen onze dankbaarheid uitspreken voor de erkenning van ons product. Dit betekent veel voor ons en bevestigt onze toewijding om het concept Urban Taste te verwezenlijken. Onze Mozzarella Onion Rings vertegenwoordigen de samensmelting van traditie en innovatie en het idee dat genot en stadsleven hand in hand kunnen gaan. Bedankt voor het begrijpen en waarderen van onze visie.”