UTRECHT – Els Dijkhuizen begint op 5 januari 2026 als chief marketing officer (cmo) bij fastfoodketen McDonald’s Nederland. Zij volgt Stijn Mentrop op, die afgelopen zomer cmo werd bij McDonald’s Duitsland.
Dijkhuizen werkte hiervoor zeventien jaar in verschillende nationale en internationale marketing- en communicatiefuncties bij bierbrouwer Heineken. Zij wordt gezien als één van de meest invloedrijke marketeers van Nederland. Bij Heineken was zij als marketing director voor Nederland en als global communication director sponsorships onder andere verantwoordelijk voor de herpositionering van Texels Skuumkoppe, de 150 jaar Heineken jubileumcampagne 'Heerlijk Helder hoe je ons ook noemt' en introduceerde zij Heineken Silver in China.
Dagelijks leven
“McDonald’s is een iconisch merk dat diepgeworteld is in het dagelijks leven van mensen. Het merk met de vertrouwde gele bogen straalt positiviteit, innovatie en beleving uit. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team hier verder aan te bouwen”, aldus Dijkhuizen.
De eerder dit jaar aangetreden managing director McDonald’s Nederland, Zoe Hamburger, is vol lof over Dijkhuizen. “Met haar ruime ervaring in merkstrategie, innovatie en marketing brengt Els een unieke combinatie van creativiteit, commercieel inzicht en mensgericht leiderschap mee naar McDonald’s. Haar komst betekent een mooie kans om onze positie als marktleider verder te versterken. Ik kijk ernaar uit om nauw met haar samen te werken om de groei van ons merk verder voort te zetten.”
Bron: Out.of.Home Shops