Horeca

Fuze Tea in schijnwerpers tijdens Lowlands 2018

BIDDINGHUIZEN – Coca-Cola is al jaren partner van het driedaagse muziekfestival in Biddinghuizen. Dit langdurige partnership ontwikkelt zich steeds meer tot een creatieve samenwerking tussen de frisdrankenfabrikant en festivalorganisator Mojo. Na diverse activaties vorig jaar met onder meer Honest en Chaudfontaine, werd tijdens de afgelopen festivaleditie Fuze Tea in de schijnwerpers gezet.

Een van de blikvangers op het festivalterrein van Lowlands dit jaar was de Fuze Tea Treehouse van Coca-Cola. De Treehouse bestond uit drie onderdelen. Aan de bar beneden kregen festivalgangers een Fuze Tea geserveerd. Smaken waaruit kon worden gekozen, waren onder meer Fuze Tea Mango Chamomile en Fuze Tea Peach Hibiscus. Daarnaast had de Treehouse een Relax Room, waar bezoekers de video’s van ‘Lowlandsliefdes’ konden bekijken, die zijn ontwikkeld door Lowlands en Fuze Tea. Dit zijn video’s, waarin duo’s die een speciale band hebben met Lowlands elkaar het hemd van het lijf vragen. Ook bezoekers van de Fuze Tea Treehouse werden aangemoedigd om elkaar, met behulp van vragen, beter te leren kennen. Een verdieping hoger was er een View Room, die hen een mooi uitzicht bood over het festivalterrein. Coca-Cola’s Treehouse in Biddinghuizen maakte deel uit van een bredere activatie van Fuze Tea, die zich niet alleen op deze festivalbezoekers richtte. Zo maakte een groep relaties van Coca-Cola net als vorig jaar een door Mojo in goede banen geleide backstagetour over het terrein en kregen zij aansluitend een lunch aangeboden. Tijdens deze tour bezochten zij niet alleen de Treehouse, maar mochten zij ook even het Alpha-hoofdpodium van Lowlands betreden.

Me-time
Out.of.Home Shops vraagt Roelof van Dinter, director Out-Of-Home van Coca-Cola European Partners Nederland, naar de belangrijkste gedachte achter de Fuze Tea-activatie. “Het hoofddoel van onze in samenspraak met Mojo gerealiseerde activatie op Lowlands was om festivalgangers vanuit een optimistische vakantiebeleving in contact te brengen met ons in januari nieuw gelanceerde ijstheemerk Fuze Tea. Met de Treehouse op Lowlands hebben we vooral ingezet op de bijbehorende pay-off ‘Serve yourself a little me-time’, ofwel het nemen van een moment voor jezelf. Zo konden festivalgangers relaxen en een moment voor zichzelf nemen en ondertussen een van de bijzondere Fuze Tea-smaken uitproberen. Ook zijn na afloop van het festival 25.000 miniblikjes Fuze Tea in een speciale Lowlands-uitvoering bij de uitgang uitgedeeld aan bezoekers. Consumenten beschouwen het bezoeken van festivals als Lowlands en Mysteryland als een soort minivakantie. In deze ‘vakantiesfeer’ staan zij open voor nieuwe dingen, producten en smaken. Daarom kiest Coca-Cola er al jaren bewust voor om de magie van haar frisdrankmerken op een vernieuwende manier over te brengen die aansluit bij de festivalbezoekers.”

Creatieve ideeën
Daarnaast bood de Fuze Tea-activatie op Lowlands in de woorden van Van Dinter “een vernieuwende manier om samen met onze partners te bekijken hoe we vernieuwing en beleving aan de totale koude-drankencategorie kunnen toevoegen”. “Het uiteindelijke gezamenlijke doel hiervan is om de consumentenbestedingen en zeker ook de beleving in de categorie te verhogen. Niet alleen met Fuze Tea, maar ook met onze andere merken zoals Coca-Cola, Chaudfontaine, Fïnley en Honest. Tijdens festivals kunnen wij hierover in een gezellige en ontspannen sfeer met hen van gedachten wisselen. Vaak ontstaan bij deze gelegenheden creatieve ideeën voor nieuwe productconcepten in de out-of-homemarkt. Vorig jaar boden we relaties in het kader van onze succesvolle samenwerking al een vergelijkbaar kijkje achter de schermen bij Lowlands. Hun reacties hierop waren erg enthousiast. Daarom hebben we er voor gekozen om ook dit jaar een backstagetour te organiseren samen met Mojo, die echt een inspirerende kijk biedt op onze activaties en samenwerking.”

Bron: Out.of.Home Shops

tree_house-a900x525.jpg