UTRECHT – Tot en met 10 november staat er een speciale burger op het menu bij de McDonald’s-restaurants. De Bouw Burger is geen echte burger, maar één van baksteen. De opbrengst van deze burger gaat geheel als donatie naar de uitbreiding van de Ronald McDonald Huizen.
In de elf Ronald McDonald Huizen kunnen ouders overnachten om zo bij hun ernstig zieke kinderen te zijn. Er is echter onvoldoende capaciteit in de bestaande huizen en dat moet volgens de fastfoodketen worden aangepakt. Gasten kunnen aan hun bestelling tot 10 november de symbolische Bouw Burger toevoegen voor twee euro.
Wachtlijst
Specialistische zorg is niet meer in elk (academisch) ziekenhuis beschikbaar, waardoor gezinnen vaker moeten reizen voor zorg. Maandelijks staan volgens McDonald’s 23 gezinnen op de wachtlijst voor een verblijf in een van de huizen bij de kinderziekenhuizen in ons land. Momenteel komen ouders van kinderen met mediumcare-zorg en ouders die binnen een straal van dertig kilometer van een ziekenhuis wonen, niet altijd meer in aanmerking voor een verblijf. Op dit moment hebben de Ronald McDonald Huizen 225 kamers ter beschikking. Het plan is om dit uit te breiden naar 270. Ook is een aantal huizen toe aan een verbouwing.
Kinderfonds
Om de uitbreiding en verbouwing van Ronald McDonald Huizen te realiseren, ontwikkelde McDonald’s in nauwe samenwerking met het Ronald McDonald Kinderfonds deze symbolische hamburger. “Onze nieuwste Bouw Burger is een burger die direct bijdraagt aan het bouwen van de huizen voor gezinnen voor momenten waarop zij dicht bij hun kind willen zijn. Dit samenzijn is wat ons verbindt met het Kinderfonds. Wij hopen dat deze Bouw Burger net zo bekend wordt als onze andere iconische burgers”, aldus Dolly van den Akker, brand impact director bij McDonald’s. “Wij zijn 40 jaar founding partner van het Ronald McDonald Kinderfonds en deze campagne onderstreept wederom het belang om ons gezamenlijk in te blijven zetten, zodat we zoveel mogelijk gezinnen met een ziek kind een thuis dichtbij huis kunnen bieden.”
Bron: Out.of.Home Shops