3u5usZ01I69SKUERen7g0I5DEJ8cDnyG1hw6c5OM(1).jpg

Nieuw eigen merkbeeld voor Affligem

AFFLIGEM – Het Belgische abdijbiermerk Affligem heeft voor de Nederlandse markt een eigen merkwereld gecreëerd. Het bijna duizend jaar oude biermerk heeft daarvoor samen met creatief bureau Alfred inspiratie gezocht in middeleeuwse kunst.

Redactie |

De nieuwe visuele identiteit werd in ruim een jaar ontwikkeld door specialisten van Affligem en het creatieve bureau. Daarbij is veel onderzoek gedaan naar middeleeuwse kunst en de lange geschiedenis van de abdij. De beelden die nu in de nieuwe merkwereld gebruikt worden, zijn eerst door kunstenaars met de hand geschilderd, waarna ze zijn gedigitaliseerd. Martijn Ophof, brand manager van Affligem in Nederland, noemt de totstandkoming zelfs monnikenwerk.

Passie en vakmanschap
“Affligem kent een geschiedenis die teruggaat tot de middeleeuwen”, zegt Ophof. “En al is de wereld sindsdien drastisch veranderd, de passie en het vakmanschap van het merk blijft onverminderd voelbaar. Dit willen we op een opvallende manier overbrengen.” In de beelden zitten subtiele verwijzingen naar de moderne wereld. “Deze verwijzingen naar het hedendaagse zien we ook terug in de digitale campagne, die de aftrap van de merkwereld markeert. Het is een speels signaal dat aandacht voor ambacht en traditie bij Affligem hand in hand gaan met een open blik op het heden”, schrijft het bedrijf.

De unieke middeleeuwse merkwereld zal worden gebruikt in alle uitingen in alle kanalen, van kroegen en supermarkten tot de timelines op sociale media. Hiermee speelt het merk in op de versnippering van het medialandschap en de opkomst van retailmedia. Ophof: “Waar je ons ook zult tegenkomen, alles draagt in één oogopslag het merkgevoel van Affligem uit. Dat is het voordeel van een stijl die sterk opvalt.”

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops