Partnercontent

Winnaar Beste Introductie 2018: Callebaut

ZUNDERT - Sinds de lancering doet de Ruby RB1 chocolade het goed in de vitrine en op de menukaart en is deze chocolade populair op social media. Volgens Callebaut is de prijs voor Beste Introductie 2018 een mooie bevestiging van het grote succes in de out-of-homemarkt.

Redactie |

Product: Ruby RB1 chocolade
Fabrikant: Callebaut
Geïntroduceerd in: Out-of-home en speciaalzaken
Verantwoordelijke: Nazira Taselaar, trade marketing Nederland

Naar de overtuiging van Callebaut is Ruby RB1 chocolade de meest bijzondere chocolade-innovatie sinds 80 jaar, toen de witte chocolade werd ontdekt. Aan de introductie van deze chocolade is volgens Nazira Taselaar, bij Callebaut verantwoordelijk voor de trade marketing in Nederland, een bijzondere geschiedenis voorafgegaan. “Ruim tien jaar geleden deed een van de cacao-experts van Callebaut een bijzondere vondst. Hij ontdekte dat bepaalde componenten in de cacaobonen die hij al jaren inkocht voor pure chocolade, melkchocolade en witte chocolade, zorgden voor bijzondere, nog niet eerder aangetroffen smaak- en kleureigenschappen. Samen met de Jacobs Universiteit in de Duitse stad Bremen werd stap voor stap het geheim achter deze ontdekking ontrafeld. Het vergde jarenlang onderzoek om deze nieuwe rubycomponenten te identificeren en te ontdekken hoe de bonen het beste tot chocolade konden worden verwerkt. In 2017 slaagden we erin om het vierde type chocolade volledig te perfectioneren.”                                                                                                                      De cacaobonen met rubycomponenten groeien in landen waar ook traditionele cacao wordt geteeld, zoals in Ivoorkust, Ghana en Brazilië, zo verduidelijkt Taselaar. “Ruby-cacao is dus niet specifiek afkomstig van één land of één plantage, zoals origine chocolades. Dit betekent ook dat de gelanceerde Ruby RB1 chocolade, net als de andere finest Belgian chocolates van Callebaut, is gemaakt van 100% duurzame cacao.”                                                                                                                                       De bij alle bekende horecagroothandels verkrijgbare Ruby RB1 chocolade dankt haar onderscheidende karakter volgens Taselaar aan haar fruitigheid, haar friszure accenten en de rood-roze kleur. “Hierdoor is de chocolade met geen enkele soortgenoot te vergelijken. De smaak en de kleur zijn 100% afkomstig uit de cacaoboon. Het is een geschenk van de natuur, zónder enige toevoeging van kleur- of smaakstoffen. Ruby RB1 chocolade is echt een nieuwe, vierde chocoladecategorie, naast puur, melk en wit.”

Creatieve toepassingen                                                                                                                         Taselaar benadrukt dat chefs de nieuwe chocolade al snel na de lancering toepasten in verrassende culinaire creaties. “Uit door Callebaut uitgevoerd onderzoek komt verder naar voren dat Ruby RB1 sterk aanslaat bij de nieuwe generatie consumenten, de zogeheten millennials tussen de 18 en 35 jaar oud, die een balans nastreven tussen een gezonde levensstijl en extreem plezier. De unieke kleur en de smaak van de chocolade inspireren chefs, patissiers, bakkers en chocolatiers om vernieuwende gerechten en desserts te ontwikkelen. Dit biedt een enorme kans voor innovatie in het out-of-homekanaal. Ruby chocolade wordt nu al verwerkt in allerlei creatieve toepassingen. Van gedipte donuts en wafels tot roze chocoladepasta en van stromende roze chocoladefonteinen tot een verrassende Ruby chocolademousse.”

Bron: Out.of.Home Shops

 

18-14563-cal-ruby-5.jpg