Winnaar Beste Introductie 2018: Arla Foods | Out of Home Shops

‘Trots op brede waardering voor Arla biologische kefir en Melkunie PROTEIN Yoghurt Pouch’

Winnaar Beste Introductie 2018: Arla Foods

NIJKERK - De dubbele winst van de prijs voor Beste Introductie 2018 voor Arla biologische kefir en Melkunie Pouch onderstreept dat de innovaties van Arla Foods erg worden gewaardeerd door afnemers in de out-of-homebranche. “We zijn trots dat we zoveel waardering krijgen voor deze innovaties”, benadrukt Michiel de Graaf, key accountmanager van Arla.

Producten: Arla biologische kefir en Melkunie PROTEIN Pouch                                                     Fabrikant: Arla Foods                                                                                                                 Geïntroduceerd in: Foodservice en retail                                                                                Verantwoordelijke: Michiel de Graaf, key accountmanager

Melkunie PROTEIN Pouch en Arla biologische kefir zijn in de categorie zuivel uitverkoren tot Beste Introductie. De Graaf belicht eerst het onderscheidende karakter van eerstgenoemd product. “Het onderscheid van de Melkunie PROTEIN Pouch schuilt in de combinatie van een unieke on the go-verpakking en yoghurt met 20 gram proteïne. Verder heeft de yoghurt een laag vet- en suikergehalte. Desondanks is deze lekker fris van smaak. Het product wordt natuurlijk gezoet met stevia en is hiermee het perfecte tussendoortje voor de gezondheidsbewuste, actieve consument. De zwarte verpakking met 20 gram proteïne onderscheidt zich op het schap naast de andere pouchverpakkingen en proteïneproducten en sluit hiermee perfect aan bij het assortiment van Melkunie PROTEIN.”
Volgens De Graaf was het niet gemakkelijk om een yoghurt met een proteïnegehalte van 20 gram per verpakking te ontwikkelen. “We zijn blij dat dit gelukt is en dat de yoghurt toch lekker fris en zacht van smaak blijft. We hebben twee toegankelijke smaken ontwikkeld om hiermee ook een product voor een breed publiek te kunnen aanbieden. De Melkunie PROTEIN Pouch is onder andere verkrijgbaar bij de NS Kiosk. We zien verder kansen binnen het petrolkanaal, maar ook op andere out-of-homelocaties, zoals vliegvelden en sportscholen.”
De Graaf benadrukt dat de Melkunie PROTEIN Pouch tegemoet komt aan de huidige trends. “Omdat de consumentenbehoeftes veranderen, is het belangrijk om een assortiment aan te bieden dat hierbij aansluit. Proteine is een hype en onze zwarte verpakking spreekt de mannelijke shopper aan. Ondernemers kunnen daarmee hun voordeel doen.”

Andere ervaring                                                                                                                                     Met Arla biologische kefir wordt ingespeeld op de veranderende consumentenbehoeften en op de toenemende vraag naar natuurlijke producten met weinig suiker. De Graaf: “Het huidige aanbod van zuiveldranken komt door het gebruik van kunstmatige suikers en geur-, kleur- en smaakstoffen niet tegemoet aan deze behoeften. Daarbij mist een naturel variant die wel beleving geeft. Kefir is niet alleen lekker, maar geeft ook een andere ervaring qua structuur en is gezond. Biologische kefir is uitsluitend gemaakt van biologische melk en echte kefirculturen. Door de toepassing van deze culturen, bestaande uit melkzuurbacteriën en gisten, ontstaat een lichte sprankeling in het product.”
Momenteel is biologische kefir verkrijgbaar bij de groothandel en in enkele horecazaken. “Arla Foods ziet echter zeker kansen om dit verder uit te breiden”, zegt De Graaf. “Kefir leent zich als invulling vanuit een puur&vers-beleving. Denk bijvoorbeeld aan een heerlijke smoothie. We zien ook mogelijkheden op andere out-of-homelocaties, zoals bakeries en specifieke lunchconcepten.”

Bron: Out.of.Home Shops