Verkade wint De Classique: ‘Met Mini’s onderstreept de ondernemer zijn gastvrijheid’

ZAANDAM - De Mini’s van Verkade hebben De Classique gewonnen. Dat valt zeer in de smaak bij het Zaanse bedrijf. “We zijn erg vereerd en trots om te horen dat onze Verkade chocolade Mini’s gezien worden als een onmisbaar product”, zo vertelt Jingyi Hu, brand & category manager bij Verkade.

  • Product: Verkade Mini’s
  • Fabrikant: Verkade

“We hebben de Verkade Mini’s speciaal ontwikkeld om aan te sluiten bij de klantbehoefte in het OOH-kanaal, in lijn met onze strategie om omni-channelgroei te versnellen. De verklaring waarom ons product het al drie jaar zo goed doet in de foodservice is omdat het een uniek A-merkconcept is binnen het kanaal. UTZ-gecertificeerd, competitief geprijsd en met een aantrekkelijke presentatie in de vorm van een efficiënte dispenser.”

Nederlandse trots
Daarnaast geeft Bénice Speetjens, accountmanager out of home en non-traditional retail bij Verkade, aan altijd op zoek te zijn naar partners met passende kernwaarden om Verkade als merk aan te verbinden. “Naast het succes in de horeca worden al ruim drie jaar mensen blij gemaakt met onze Verkade Mini’s aan boord bij KLM, net als Verkade een Koninklijk bedrijf waar Nederlandse trots en kwaliteit centraal staat. Ook zijn we aanwezig op diverse belangrijke evenementen zoals de Horecava. Het is belangrijk om bij onze eindgebruikers top-of-mind te blijven en de kracht van ons product uit te dragen. Los van evenementen doen we dit onder andere via trade magazines, promoties, combideals met bijvoorbeeld Douwe Egberts en het actief benaderen van eindklanten. Deze eindklanten kunnen het koffie- en theemoment voor gebruikers waardevoller maken door er een iconisch A-merk aan te verbinden. Daarmee onderstreept de ondernemer zijn of haar gastvrijheid en geeft men een stukje extra beleving.”

Juryrapport:
“Koninklijke Verkade is het eerste A-merk dat goed heeft nagedacht over proposities voor bij de koffie. Sinds enige jaren kunnen consumenten dan ook genieten van de Mini’s bij een kop koffie of thee bij verschillende ondernemers en bedrijven.”

Bron: Out.of.Home Shops