Winnaar Beste Introductie Vanreusel: 'De Loempidel werd de eerste fusionsnack genoemd'

HAMONT - De Loempidel van Vanreusel heeft de prijs voor Beste Introductie 2019 toegekend gekregen door de vakjury. Maurice de Kroon, marketing manager bij Vanreusel, is zeer verheugd over de prijs die het product gewonnen heeft.

Wat is jullie eerste reactie op het winnen van de Beste Introductie?
“Geweldig! De koers die we bij Vanreusel een aantal jaren geleden hebben ingezet, wordt nu wederom beloond met deze prachtige bekroning. Vanreusel wil graag met onderscheidende introducties voor het horecakanaal ondernemers helpen om (nieuwe) klanten aan te trekken en te binden.”

Waarom denken jullie dat jullie klanten het product hebben gekozen tot Beste Introductie 2019?
“De combinatie van twee populaire snacks, frikandel en Vietnamese Loempia, speelt in op de smaaktrend krokant en (licht) pikant. De Loempidel is een unieke innovatie met een echt nieuwe snackbeleving. Hij werd in de media al snel de eerste fusionsnack genoemd.

Wat zijn de plannen met dit product voor aankomend jaar?
“Wij blijven deze snack verder uitbouwen in de Benelux, want ook in België is deze nieuwe snack een succes. Tijdens het komende EK voetbal gaan we de Loempidel ondersteunen met een grote consumentencampagne.”

Hoe geven jullie invulling aan de ondersteuning?
“Er is een opvallend POS-pakket beschikbaar met verschillende onderdelen. Dus geschikt voor elk type horecabedrijf.”

Wat mogen we dit jaar weer van jullie aan mooie introducties verwachten?
“Wij introduceren op dit moment onze Zero-range; drie vegetarische snacks, namelijk de frikandel, hamburger en Belcanto, exclusief voor de horeca. Tevens introduceren we eind deze maand ook nog de Crumpyburger Jalapeño, een heerlijk pikant en krokante hamburger met jalapeñopepers. Binnen onze HOT-range gerankt met maar liefst 4 pepertjes.”

Juryrapport:
“In de categorie snacks is de Loempidel een leuke en creatieve toevoeging. Het is iets anders dan de gebruikelijke snacks die in deze categorie zijn te vinden.”

Bron: Out.of.Home Shops