MADRID –Makro heeft in het centrum van Madrid een nieuw type winkel geopend. De ‘wijkwinkel’ is met 17.800 vierkante meter een stuk kleiner dan reguliere Makro-winkels.
Doorgaans zijn de Makro-winkels gevestigd aan de randen van steden. Makro Spanje, dochter van het Duitse Metro, stak vier jaar voorbereiding in de ontwikkeling van de nieuwe groothandelsformule. De Spaanse testwinkel is gelegen in de wijk Paseo Imperial de Madrid.
Afstand
In de Spaanse krant Cinco Dias, zegt ceo Jose María Cervera van Makro Spanje, dat veel Spaanse winkeliers, restaurateurs en horeca-ondernemers de grote afstand tot een Makro-winkel als een groot bezwaar noemen. Met de winkel in het centrum van de Spaanse hoofdstad hoopt de groothandel meer van deze ondernemer te trekke.
Exporteren
Het aanbod van de ‘kleine’ Makro bestaat voor 30 procent uit eigen merkproducten en veel vers. De totale investering in de nieuwe locatie bedraagt 22 miljoen euro. Cervera stelt dat Makro de ambitie heeft de nieuwe formule te exporteren naar andere landen.
Bron: Out-of-Home Shops