PARIJS – Het pretpark bij de Franse hoofdstad gaat een exclusieve samenwerking aan met het Amerikaanse bedrijf in vegetarische vleesvervangers. Op alle plekken in het park waar eten wordt geserveerd krijgen bezoekers een vegetarische keuze.
Disneyland Paris viert dit jaar haar 30-jarig bestaan. De samenwerking past is het beleid van het pretpark om toerisme milieuvriendelijker en duurzamer te maken. Binnenkort hebben bezoekers van het pretpark de keuze om te kiezen tussen echt vlees en een plantaardig alternatief. Dat kan zowel in de hotels en resorts als bij alle fastfoodoutlets in Disneyland Park en Walt Disney Studios Park.
Flexitarisch
Voor de vegetarische gerechten gebruikt Disney de producten van Beyond Meat. "Naarmate meer consumenten aangetrokken worden tot flexitarische diëten, kijken we ernaar uit om de gasten van Disneyland Parijs te verrassen met ons plantaardige vleesaanbod dat net zo lekker smaakt als conventioneel vlees en een positieve impact kan hebben”, zegt general manager emea van Beyond Meat Jorg Oostdam.
Laure Albouy, vice-president business strategy & integration van Disneyland Paris vult aan: "Met duurzaamheid als een kernprioriteit zijn we verheugd om samen te werken met Beyond Meat. We zijn verheugd om onze gasten nieuwe voedselkeuzes te bieden en bij te dragen aan een betere wereld."
Bron: Out.of.Home Shops