Compass Group werkt samen met The Colour Kitchen

AMSTERDAM – Compass Group gaat voor haar catering- en foodservice- activiteiten een samenwerking aan met The Colour Kitchen. Dit bedrijf biedt mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een kans om een opleiding te volgen en zich zo verder te ontwikkelen.

De Utrechtse onderneming The Colour Kitchen, is volgens Compass Group een pionier op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), die zich specialiseert in het ‘people’ aspect van duurzaamheid.

Divers en inclusief
De MVO-doelstellingen van Compass Group zijn gebundeld in NULA. Eén van de pijlers waarop het gedachtegoed van NULA is gebaseerd is Mens & Maatschappij. “Om duurzame impact te kunnen maken, richten we ons op een diverse en inclusieve werkomgeving met gelijke kansen voor iedereen. De samenwerking met The Colour Kitchen past perfect binnen het NULA-gedachtegoed en biedt een nieuwe vorm van Social Return”, aldus Dieuwke Moerman, directeur sales & marketing. Eerder dit jaar groeide Compass Group al naar trede drie op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). De samenwerking is de volgende stap op dit gebied met als resultaat dat 30 procent van het personeelsbestand uit mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bestaat.

Verbreding van lijnen
In september ging het samenwerkingsverband van start op het stadskantoor in Utrecht. The Colour Kitchen opent nu ook haar deuren voor bedrijfscatering, naast à la carte horeca en food-delivery. De twee bedrijven streven ernaar meer locaties voor bedrijfscatering te openen en zoveel mogelijk mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een werkplek te geven. “De samenwerking met Compass geeft ons de ideale mogelijkheid om nu gezamenlijk en proactief invulling te geven aan onze sociale missie binnen het grote en groeiende netwerk van de groep. De, op termijn, verbreding van onze horeca- en cateringleerlijnen naar de facilitaire dienstverlening doet een lang gekoesterde wens van ons uitkomen”, aldus Bartel Geleijnse, co-founder en directeur The Colour Kitchen.

Bron: Out.of.Home Shops