Horeca

De Beren: ‘Ondernemers komen dichter bij elkaar’

(CORONANIEUWS) ROTTERDAM – Voor de normaal zo drukbezochte restaurantconcepten is alles veranderd sinds de maatregelen rondom COVID-19. Hoe gaan de mensen achter de formules daarmee om? Out.of.Home Shops vraagt het een aantal grote partijen. Vandaag: De Beren.

Sinds de uitbraak van het coronavirus is de vraag naar maaltijden bij de 24 vestigingen van De Beren bezorgrestaurants bijna verdubbeld. “Dat is heel prettig, maar stelt ons ook voor grote uitdagingen. Onze vestigingen bedrijven op dit moment topsport,” zegt marketingmanager Harrit Boonstra. “Gelukkig hebben wij 20 jaar ervaring met het bezorgen van maaltijden en kunnen we tot nu toe prima aan de vraag voldoen.”

De Beren heeft, naast de maatregelen die door het RIVM zijn uitgevaardigd, ook intern aanvullende afspraken gemaakt. “Zo laten we maar één persoon binnen die een maaltijd komt afhalen. Dat doen we om veilige afstand te houden tussen afhaler en de bezorgers die continu in- en uitlopen. Daarnaast hebben we ook in de keukens vakken van 1,5 meter groot gemaakt waar één kok tegelijk in mag staan. Even wennen voor iedereen, maar het werkt goed,” aldus Boonstra.

Ideeën
Meteen nadat de restaurants moesten sluiten, kwamen er veel ideeën vanuit de franchisenemers om die maatregel het hoofd te bieden. Zo zijn twaalf vestigingen van de restaurants van De Beren vanaf vorige week begonnen met het bezorgen van maaltijden. Of er daarna nog meer bijkomen, hangt af van de resultaten van deze vestigingen en zal per gebied bekeken worden.

Boonstra: “We hebben bewust enige weken de tijd genomen om de restaurants aan te passen, een operationeel team klaar te stomen en de processen in te richten, zodat alles geschikt is voor bezorging. Hoewel de gerechten op elkaar lijken, is de dynamiek in een bezorgrestaurant anders dan in een restaurant. Kwaliteit staat altijd voorop, hier hebben we onze keuzes dan ook op gebaseerd.”

Hartverwarmend
“In deze roerige tijden komen ondernemers dichter bij elkaar en slaan ze de handen ineen. Franchisenemers van bestaande bezorgrestaurants bieden hulp aan de ‘nieuwkomers’. Het is mooi om te zien dat er ook grote solidariteit is. Dat is hartverwarmend,” zo besluit Boonstra.

Bron: Out.of.Home Shops

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.

 

de-beren.jpg