Horeca

Domino’s start campagne in Week van de Veiligheid

NIEUWEGEIN – Tijdens de Week van de Veiligheid wil Domino’s aandacht vragen voor de veiligheid van maaltijdbezorgers met de campagne ‘Ik heb niks op zak’. Vanaf half oktober gaan maaltijdbezorgers van Domino’s een lichtgevende band met de boodschap ‘100% cash free’ dragen. Hiermee wil Domino’s duidelijk maken dat er bij haar maaltijdbezorgers niks te halen valt.

Domino’s vraag ieder jaar in de donkere wintermaanden aandacht voor dit thema. Vorig jaar werkte het bedrijf samen met een aantal gemeenten om de verlichting rond belangrijke routes te verbeteren. Dit jaar zorgt de keten voor extra zichtbaarheid. Woordvoerder van Domino’s Marianne Kemps vertelt: “Vanwege de coronamaatregelen bezorgen we voornamelijk zonder contant geld, waardoor de veiligheid erop vooruit is gegaan. Het gaat alleen niet altijd om geld, dit jaar ging het in 36 procent van de gevallen om een buit zonder geld, zoals pizza’s. Het blijft een belangrijk thema, want iedere overval is er één te veel.”

Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) herkent dit fenomeen ook, aldus CCV-adviseur Colin Voetee: “Het is belangrijk om hier aandacht voor te blijven vragen, met elkaar samen te werken en te zoeken naar oplossingen die de veiligheid zichtbaar vergroten. Zoals de inzet van bodycams. De bodycam geeft de bezorger een veilig gevoel tijdens het werk. Bovendien kan het potentiële overvallers afschrikken en mocht het nodig zijn, dan kunnen de beelden de politie helpen bij opsporing.” In samenwerking met het CCV, politie en gemeenten deed Domino’s al eerder een pilot met bodycams en ook dit najaar stelt het CCV ze beschikbaar voor maaltijdbezorgers in Nijmegen. De maaltijdbezorgers van Domino’s – en Thuisbezorgd – gaan de bodycams vanaf 10 oktober dragen.

Bron: Out.of.Home Shops

dominos-berzorgen-vs-verenigde-staten-2019-nieuwe-fiets.jpg