Fabrikanten

Introducties

Dylan Haegens lanceert vega Loempidel met Vanreusel

HARMONT – Youtuber Dylan Haegens brengt in samenwerking met Vanreusel de vegetarische versie van de Loempidel op de markt. Op deze wijze wordt de populaire snack ook beschikbaar voor mensen die minder of geen vlees eten.

De Loempidel werd in 2019 gelanceerd en de fusion snack was meteen populair. De combinatie tussen frikandel en krokante loempia viel in de prijzen als ‘Beste Introductie 2019’.   

Gat in de markt
Dylan Haegens, met 1,8 miljoen abonnees op Youtube, was ook enthousiast over deze vernieuwende snack. Hij miste echter een vegetarische versie en nam contact op met VanReusel. De samenwerking resulteerde in de vega Loempidel. Deze vega snack is gemaakt van een vegetarische frikandel, die onder andere van tarwe en soja is gemaakt. Ook bij de vega versie zit de saus al in de snack zelf. Maurice de Kroon, van Vanreusel spreekt van een goede imitatie: “Het is de eerste vegetarische snack waarbij je het verschil met de originele snack niet of nauwelijks proeft. En daarbij zijn we erg blij met de spontane samenwerking met Dylan Haegens.”

Speciaal promotie pakket
Dat een bekende Nederlander een eigen snack krijgt is uniek in Nederland. Haegens gaat de snack promoten op zijn social media kanalen waarbij een meet & greet te winnen is. De vega Loempidel wordt ondersteund met een exclusief ‘Dylan Haegens reclamepakket’ en de unieke serveercups met daarop 3 x 5 verschillende afbeeldingen van Dylan Haegens. Verder is er een digitale toolkit voor de ondernemers beschikbaar op de website van Vanreusel.
De vega Loempidel maakt deel uit van de Zero range en wordt vanaf medio mei gedistribueerd exclusief via VanReusel. Vanaf begin juni is de snack in cafetaria’s te verkrijgen.

Bron: Levensmiddelenkrant

 

vegadel.jpg