Horeca

‘Hoge kwaliteit bezorging is nieuw in de omgeving’

HENGELO - Spare Rib Express timmert flink aan de weg. Eerder werd bekend dat de doelstellingen van 2019 ruimschoots zijn gehaald, met 61 vestigingen in Nederland. Out.of.Home Shops spreekt met de nieuwste franchisenemer Alex Fokkink.

Bouwvakkers waren de maandag voor opening nog druk bezig in het pand in het Overijsselse Hengelo en woensdag werd zelfs het licht nog gemonteerd, maar aan het einde van die woensdagmiddag was het toch echt zo ver. Alex Fokkink opende zijn eerste horecazaak, als franchisenemer van Spare Rib Express. Hij werkte hiervoor lang in de internationale transportsector. Ervaring in de horeca heeft hij wel, in de bediening en in cafés. Hij vindt zijn oude liefde terug bij Spare Rib Express. “Ik heb horeca altijd leuk gevonden, maar ik wilde wel iets voor mezelf beginnen”, vertelt Fokkink. “De open houding viel me bij het eerste contact met Spare Rib Express al op. Dat spreekt me aan. Bovendien wil ik werken met producten waar ik zelf achtersta. Zo was de keuze snel gemaakt.”

Dagvers
Spare Rib Express wil meer luxe bieden dan de concurrentie en zich daarmee onderscheiden. “Dagverse maaltijden, kwaliteit, uitstraling en service”, somt Fokkink op. “De prijs is wat hoger, maar je krijgt dat dubbel en dwars terug als consument. Ik heb zelf wel eens shoarma besteld bij een lokale snackbar. Dan wordt het haastig bezorgd, het tasje wordt nattig en klef aan de binnenkant, op de tas is een handgeschreven bon vastgeniet. Onze bezorger komt netjes aangereden in een auto, heeft tijd voor een praatje en wat we bieden is van goede kwaliteit.”

De opening verliep voorspoedig, ook al startte hij met een compleet nieuw team en is de formule nieuw in de omgeving. “Natuurlijk liep de spanning op vlak voor de opening, maar zodra we om 16.00 uur opengingen, werd de eerste bestelling gedaan en gleed de gezonde spanning van me af. Vanuit het hoofdkantoor zijn we goed geholpen, ook op de werkvloer. Die lijntjes blijven kort. Zodra er wat is of wanneer ik een vraag heb, is er contact.”

Klantenbinding
De commerciële opening volgt in januari, met bijkomende promotie in de omgeving. In de tussentijd wil Fokkink ervoor zorgen dat zijn zaak alvast gaat leven in Hengelo. “Onder de inwoners hoor je al positieve reacties. Er wordt goed besteld. Zoiets als dit, in een hoger segment, was er voorheen nog niet. We moeten nu verder met de klantenbinding. Ik wil bijvoorbeeld extra aandacht besteden aan de nazorg bij bestellingen, daarom houd ik reacties goed in de gaten. Ook als er wat misgaat, willen we onze klanten de juiste service bieden.”

Bron: Out.of.Home Shops

spare-rib-express-portret-hengelo.jpeg