Hutten nieuwe partner Johan Cruijff ArenA

AMSTERDAM – De Johan Cruijf ArenA, heeft voor Hutten gekozen als partner voor alle vip- en eventcatering. Er worden verschillende nieuwe concepten geïntroduceerd en de partners bouwen samen aan de missie om vanaf 2024 volledig CO2-neutrale vip-catering te realiseren.

Er is een alvast een nieuw, luxe en exclusief concept ontwikkeld. Onder de naam New Amsterdam Icons zal een nieuwe generatie vooraanstaande chefs en Amsterdamse ‘iconen’ als Peter Lute & BAUT ‘culinaire topsport gaan bedrijven’. Volgens de partners moeten we daarbij denken aan ‘high-end dining in een ontspannen setting’ en ‘een smaakvol en sfeervol borrelarrangement mét spectaculair uitzicht’. Of zoals commercieel directeur Meetings & Events van Hutten Lennert Hogenes het verwoordt: “We gaan alle vip- en eventgasten culinair verrassen vanuit het concept New Amsterdam Icons waar we gerenommeerde en jonge chefs de kans geven om zichzelf te presenteren binnen dit iconische stadion. Daarnaast zullen duurzaamheid en gastronomische innovatie op een creatieve manier verweven zijn”.

Duurzaamheid
Hutten en de ArenA willen samen zorgen voor een volledig CO2-neutrale vip-catering, dat vanaf 2024 gerealiseerd moet zijn. Dit willen zij bewerkstelligen door verspilling en niet-herbruikbare verpakkingen uit te bannen en restproducten te hergebruiken. Daarnaast zijn zij van plan de focus te leggen op meer duurzame, dagverse gerechten met ‘een gezonde verhouding van dierlijk en plantaardig’. Het stadion zal hierbij als ‘Living Lab’ fungeren voor de cateraar, wat betekent dat hier duurzame en nieuwe voedselinnovaties worden ontwikkeld en getest. “Met Hutten gaan we de vele tienduizenden vip-gasten die de ArenA jaarlijks ontvangt een onvergetelijke, culinaire beleving laten ervaren. Innovatief,duurzaam én van de hoogste kwaliteit”, aldus Hidde Salverda, operationeel directeur bij Johan Cruijff ArenA.

Inclusieve arbeidsmarkt
Het partnerschap behelst ook de samenwerking met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, waarbij vooral ook aandacht is voor medewerkers uit de omgeving rondom het stadion wordt genoemd, Amsterdam Zuidoost. Op deze manier willen de partners bijdragen aan een inclusieve arbeidsmarkt en ‘de kloof helpen dichten tussen vraag en aanbod op de lokale arbeidsmarkt’. Hutten heeft hier al veel ervaring mee, bijvoorbeeld in haar zorgbakkerij, waar bakkers met een gehoorbeperking werken, en in De Verspillingsfabriek, waar zeker de helft van de medewerkers een afstand tot de arbeidsmarkt heeft.

Bron: Out.of.Home Shops