‘KFC is een sterk merk en dat gaat zijn vruchten afwerpen’ | Out of Home Shops

EG Group trots op samenwerking met fastfoodketen

‘KFC is een sterk merk en dat gaat zijn vruchten afwerpen’

BREDA – Kentucky Fried Chicken (KFC) heeft een nieuw restaurant geopend en opent er later dit jaar nog een op foodcourts van EG-Group. De twee zijn onlangs een samenwerking aangegaan in Nederland in België.

EG Group exploiteert in Nederland tankstations van Esso en werkt daar onder meer reeds samen met Spar, Lavazza en Burger King. Het bedrijf ziet een samenwerking met KFC als een logische vervolgstap en daar is KFC blij mee. “Wij zijn reeds een franchisepartner van KFC in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Nu breiden we deze succesvolle samenwerking uit naar Nederland en België”, licht commercial manager Joris Janvier van EG-Group toe.

Inline
In Nederland krijgt de samenwerking voorlopig een andere invulling dan in België. Daar werd onlangs in Saint Ghislain een nieuwe vestiging geopend in een Esso Tankstation. Een ‘inline’, legt Amit Bhagwanie, Brand Coördinator bij EG Group uit. “Het is gelijkaardig, zoals bijvoorbeeld een vestiging in een winkelcentrum of foodcourt. Deze inline is vaak gelijkvloers is en beschikt niet altijd over een drive-thru.”

Een invulling op deze manier staat momenteel niet bij Nederlandse EG-stations op de planning. De positie voor andere partner Spar Nederland, lijkt niet in het geding bij een eventuele ‘shop-in-shop’-samenwerking. “Deze mogelijkheid wordt momenteel bekeken en het is goed mogelijk dat dit ook in Nederland gaat komen”, zegt Bhagwanie. “Overigens betreft dit dan een aanvulling naast het convenience aanbod van bijvoorbeeld onze partner Spar in plaats van een vervanging.”

Foodcourt
De twee nieuwste Nederlandse vestigingen op een EG-foodcourt zijn gevestigd in Amersfoort, waar KFC Amersfoort De Wieken 490 vierkante meter bvo groot is en bij Goes, met een oppervlakte van 360 vierkante meter bvo. “De goede ligging met een hoge verkeersintensiteit, vlakbij de toe- en afrit van- en naar de rijksweg en een goede zichtbaarheid maken deze locaties voordelig”, aldus Bhagwanie.

Janvier is hoe dan ook positief. “Wij zijn trots op deze samenwerking, want KFC is een sterk en bekend merk. Bovendien hebben wij er vertrouwen in dat deze samenwerking zijn vruchten zal afwerpen. Wij zien de opening van de eerste vestigingen als een opmaat naar meer.”

Bron: Out.of.Home Shops