Koffieleveranciers helpen de horeca

(CORONANIEUWS) NIJMEGEN – Met een speciaal ontwikkelde koffiemelange richten Tribes Coffee, Manetti en RedBeans zich tot iedereen die de horeca een hart onder de riem wil steken. Het initiatief ‘lockdown coffee actie’ maakt het voor consumenten mogelijk om een bijdrage te leveren aan horecaondernemers die nu inkomsten mislopen door het coronavirus.

De drie bedrijven, die werken voor Neuteboom Coffeeroasters, willen in deze tijd juist energie geven aan de branche en niet in negativiteit blijven denken. Dat vertelt Peter van der Linden, directeur van RedBeans. “We hebben koffiebonen en capsules ontwikkeld die alleen voor deze actie worden verkocht. Het is dus geheel nieuw en dus niet van Tribes Coffee, Manetti of RedBeans. Het is een espressokoffie, medium gebrand en UTZ-gecertificeerd. Kortom, een allemansvriend.”

De actie is volgens Van der Linden goed van start gegaan met maar liefst 5000 donaties in 4 weken tijd. Per gekocht product gaat 5 euro gaat naar een horecagelegenheid naar keuze. “Het levert ons uiteindelijk niets op, maar we zochten naar een actie om vrolijk van te worden. Op deze manier helpen we de horeca en zijn onze merken nu ook beschikbaar voor de eindklant. Dat is uniek, aangezien we alleen leveren aan de horecasector en verder private label produceren.”

Positief
Van der Linden is zich ervan bewust dat deze actie de horeca niet gaat redden, maar daar draait het volgens hem niet om. “We willen positieve aandacht geven aan de sector en inkomsten genereren is belangrijk. We breiden hiermee tevens ons netwerk uit, want veel BN’ers doen mee en delen onze actie. Positief zijn is beter dan mopperen in deze tijd.”

Als de horecazaken straks hun deuren weer mogen openen, zal Neuteboom hen helpen er bovenop te komen. Zo zal er een versoepeling komen voor het huren van automaten of komen ze met andere betalingscondities. “We moeten naar flexibele constructies toe”, stelt Van der Linden.

Bron: Out.of.Home Shops