HMSHost ceo Walter Seib: “Ik kan persoonlijk vertellen dat de ervaring die je opdoet op de vloer van een restaurant ontzettend waardevol is in de directiekamer.”

Nieuwe campagne om horecapersoneel te vinden

AMSTERDAM – Diverse grote spelers uit de horecasector hebben de handen ineen geslagen om het personeelstekort in de horeca aan te pakken. Op het nieuwe online-platform mijnhorecabaan.nl staan veel vacatures. Een ondersteunende campagne moet werkzoekenden enthousiast maken voor een baan in de horeca.

Onder de oprichters van het platform bevinden zich onder andere HMSHost, Coca-Cola, Heineken, Loetje, McDonald’s en Vrumona. Aangesloten horecabedrijven plaatsen hun vacatures op de website. Het aantal vacatures dat landelijk openstaat in de horeca staat nu rond de 44.000. Er zijn niet alleen flexbanen te vinden maar ook vaste banen. Studenten die een stageplek zoeken kunnen via de website contact opnemen met de bedrijven.

Vaardigheden
De campagne ‘There is no experience like bar experience’ laat zien welke vaardigheden je kunt opdoen met werken in de bedrijfstak en hoe waardevol die kunnen zijn voor een verdere carrière. “De campagne is gericht op het werven van nieuw personeel”, meldt marketing directeur bij Heineken Els Dijkhuizen. ”Het laat op een mooie manier zien dat er zoveel te leren valt in de horeca. Naast het tappen van bier leer je plannen, samenwerken, beslissingen nemen en prioriteiten stellen”, aldus de directeur.

Bron: Out.of.Home Shops