Badplaats ondergaat verbouwing om de ‘sfeer van het mondaine Scheveningen van weleer’ terug te brengen

Nieuwe foodhal opent dit voorjaar in Scheveningen

DEN HAAG - Een nieuwe foodhal opent dit voorjaar haar deuren op de Noordboulevard op Scheveningen. De hal moet de beleving van een levendig en werelds marktplein bieden, met zestien verschillende wereldkeukens.

De huidige Noordboulevard wordt op dit moment getransformeerd in de sfeer van het mondaine Scheveningen van weleer, maar dan in een modern jasje. Het wandelgebied wordt verbreed en verlengd, en ook komt er meer groen dat de duinen met het gebied verbindt. Door vernieuwde brede trappen van natuursteen stap je straks vanaf het terras van 500 vierkante meter zo het strand op.

Knusser
In de hal is ruimte voor driehonderd zitplaatsen, verspreid over 1200 vierkante meter. Ter vergelijking: dat is een stuk knusser dan de Markthal in Rotterdam die zitplaatsen biedt aan zo’n 1200 gasten, met ruim 100 eetzaakjes. De Scheveningse hal biedt gerechten uit verschillende wereldkeukens, bijvoorbeeld wafels, churros, pad thai, dim sum, sushi, Indonesische saté, spareribs, Mexicaanse of Peruaanse specialiteiten of pasta en pizza uit Italië. De selectie van foodstandhouders wordt momenteel uitgevoerd.

QR-codes
Horecaondernemer Won Yip is met zijn Yip Group grootaandeelhouder. De samenstelling en het karakter van de Foodhall bedenkt de Yip Group in samenspraak met alle standhouders. Gasten krijgen een mix van zelfservice en bediening aan tafel. Zo kunnen ze gerechten zelf ophalen bij de stands, maar worden drankjes bij tafeltjes in de buurt geserveerd. Bestellen vanaf het strand kan ook. Zowel strandplekken als tafels hebben unieke QR-codes, die bij het bestellen worden gebruikt om de gast te lokaliseren. De hal is 24/7 open, tussen 11.00 en 22.00 uur.

Bron: Out.of.Home Shops