Onderweg

Ondernemersechtpaar Van Zuijlen moderniseert Perszè-shop

HOOGBLOKLAND - Het Lukoil-tankstation langs de A27 bij Hoogblokland heeft onlangs een metamorfose ondergaan. Ondernemersechtpaar Ed en Ingrid van Zuijlen hebben met name de bakery in een nieuw jasje gestoken.

Lisa van der Linden |

In de vergrote shop van 200 vierkante meter is meer aandacht gekomen voor versbelegde broodjes en een langer eetmoment met zitgelegenheid. “We zijn gaan kijken waar we als shop goed in zijn en waar groeikansen liggen. Dat is met name food en de versbeleving”, vertelt Ingrid van Zuijlen. Twee jaar geleden kwamen de eerste plannen op tafel te liggen en onlangs zijn de deuren geopend van de vernieuwde tankshop. “Vers en gezond eten zijn trends die we terug zien in de branche, al zijn er wel grenzen. Salades of vers fruit worden in mindere mate afgenomen, maar je moet het wel in het assortiment hebben. Het draait meer om de versbeleving. Vers afgebakken broodjes, kippetjes van de grill, eieren gebakken op de bakplaat en de geur van verse koffie uit een pistonmachine zijn de trekkers van ons assortiment”, zegt Van Zuijlen.

Tabak
Op advies van grossier Lekkerland hebben de ondernemers ervoor gekozen om het aanbod in tabak te verkleinen, maar wel in het zicht te houden. In een interview bij de uitreiking van de Out.of.Home Awards gaf Ed van Zuijlen aan dat 60 tot 75 procent van de omzet komt uit tabak. “Het is een lastig onderwerp, want we weten niet wat de toekomst ons brengt. Komt er een verbod op tabak? Moet alles uit het zicht? We hebben geen idee, maar we houden er rekening mee dat we op termijn deuren moeten plaatsen zodat rookwaren niet te zien zijn voor klanten. Voor nu is het nog toegestaan, maar het aanbod is wel twee keer zo klein als wat we eerder hadden”, benadrukt Van Zuijlen.

Triggeren
Aan de overkant van het Lukoil-tankstation zijn McDonald’s, Starbucks, La Place en een Tangotankstation gevestigd. “We zien elkaar niet als concurrenten. Ik denk zelfs dat we elkaar versterken, want we hebben allemaal andere klanten. Bij McDonald’s komen gezinnen en bij La Place consumenten die wat langer de tijd hebben om te eten. Het is alleen aan ons om de consument te triggeren om ook los van de brandstof naar binnen te komen.” Het ondernemerspaar heeft bewust geïnvesteerd in een verbouwing om zich te onderscheiden van andere formules en mee te gaan in de ontwikkelingen van de markt. “Grote shops zijn in mijn ogen de toekomst. Vernieuwing is echt nodig om te groeien en kwaliteit te behouden.” Binnen twee jaar zal de Perszè-shop in Harmelen ook een metamorfose hebben ondergaan.

Bron: Out.of.Home Shops

20181022_144851.jpg