Partnercontent

Awards - De Classique

Peijnenburg wint De Classique: ‘100 procent heerlijke natuurlijke ingrediënten en gluten-, tarwe- en lactose-vrij én vegan’

GELDROP – Nākd, het verantwoorde tussendoortje dat vegan en glutenvrij is, heeft de Classique 2016-2019 in de wacht gesleept. Door een jury bestaande uit directies en inkopers van horeca werd Nakd in de categorie Tussendoor het hoogst beoordeeld.

Redactie |

Product: Nākd
Fabrikant: Peijnenburg

Mascha Lamme, sales manager out of home bij Peijnenburg, vertelt dat zij en haar collega’s “ontzettend trots” zijn op het winnen van De Classique. “We hebben altijd geloofd in de toegevoegde waarde van het merk Nākd dat inspeelt op de verantwoorde tussendoortjes-trend en het is super dat de branche dit ook zo ziet. Tevens zijn de repen van Nākd onderdeel van de Schijf van 5 en daardoor vallen ze binnen de Richtlijnen Gezondere Kantines 2020.”

Lamme denkt dat de gezonde tussendoortjes het al drie jaar goed doen omdat Nākd geschikt is voor een zeer brede doelgroep. “Alle repen zijn gemaakt van 100 procent heerlijke natuurlijke ingrediënten en zijn gluten-, tarwe- en lactose-vrij én vegan. Ook bieden we een breed scala aan smaken aan die alles behalve doorsnee zijn, zoals de blueberry muffin-variant. De verschillende kanalen in out-of-home en consumenten hebben behoefte aan een product zoals Nākd, wat ook nog zeer goed van smaak is. Of: wat ook mind blowing lekker smaakt!”

Overleven
“Wij hebben nauw samengewerkt met de groothandels en eindklanten in diverse kanalen, waardoor we een juiste zichtbaarheid creëerden. De introducties zijn ondersteund door middel van acties, samplings, direct mails, tv en online campagne. Dat heeft ervoor gezorgd dat wij als fabrikant met ons product de eerste drie cruciale jaren hebben overleefd”, aldus Lamme. “Het is altijd belangrijk om je product de juiste ondersteuning te bieden. Zeker gezien het ruime aanbod van verantwoorde tussendoortjes. We zijn op tv geweest met onze mind blown-commercial en hebben actief gesampled tijdens introductieweken van universiteiten en hogescholen. Ik denk dat ondernemers, om ons product nog succesvoller te laten zijn, moeten kijken naar welke varianten van de Nākd-repen het beste in hun kanaal passen.”

Juryrapport:
“De Nākd-repen van Peijnenburg passen perfect binnen de gezonde alternatieven voor tussendoortjes. Consumenten kunnen met dit product kiezen voor een 100 procent natuurlijke reep, ook geschikt voor mensen met allergieën of veganisten.”

peijnenburg-nakd-003-fotograaf-ivo-verschuuren.jpg