Realisatie Food Experience officieel van start | Out of Home Shops

Realisatie Food Experience officieel van start

EDE - De realisatie van de World Food Center Experience is officieel gestart. Deze educatieve voedselattractie neemt vanaf 2022 jaarlijks naar verwachting 330.000 bezoekers mee op een persoonlijk voedselavontuur. Zo worden zij spelenderwijs bewust van alle aspecten rond eten en van de consequenties die samenhangen met de keuze van het dagelijkse eten. Bij de ontwikkeling van de Experience zijn organisaties betrokken uit het bedrijfsleven, de overheid, de wetenschap en het onderwijs.

De World Food Center Experience brengt mensen in contact met de wijze waarop eten wereldwijd geproduceerd en geconsumeerd wordt. Ook ervaren mensen wat de impact van voedsel is op hun lichaam, hoe de voedselketen werkt, wat de nationale en internationale voedseluitdagingen zijn en hoe ons land aan het oplossen hiervan kan bijdragen. De World Food Center Experience stimuleert mensen te kiezen voor gezond en duurzaam eten.

Unieke samenwerking
De afgelopen jaren is door de gemeente Ede, Provincie Gelderland, Wageningen University & Research en WFC Development gewerkt aan het concept en de ontwikkeling van de World Food Center Experience. Vanaf de start is er nauw samengewerkt met bedrijven als Albert Heijn, Rabobank, DSM, FrieslandCampina, KeyGene, Nestlé en Scelta Mushrooms. Ook is de Wereldvoedselorganisatie van de Verenigde Naties betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Masterplan voor de Experience. Leisure-specialisten hebben gezorgd voor een hoge ‘fun’-factor van de attractie.

Anita Scholte op Reimer, verantwoordelijk voor quality assurance & product sustainability bij Albert Heijn is enthousiast over World Food Center Experience. “Om onze klanten dag in dag uit gezonde, lekkere en duurzame voeding te kunnen bieden, werken we nauw samen met de gehele voedselketen. Die keten kunnen we prachtig zichtbaar maken in het WFC."

Agrofoodsector
Bas Roelofs van FrieslandCampina sluit zich aan bij Scholte op Reimer. “Als internationaal opererend Nederlands bedrijf willen wij graag ons steentje bijdragen aan zo’n geweldig initiatief als de World Food Center Experience. Naast een eerlijk verhaal over het belang van duurzaam geproduceerde voeding en een duurzaam dieet laat de World Food Center Experience ook zien wat de betekenis is van de agrofoodsector voor de Nederlandse economie en voor het voeden van de wereld.”