Fabrikanten

Awards - Beste Introducties

Winnaar Beste Introductie 2021: Appelsientje en DubbelFrisss horecafles

[BESTE INTRODUCTIES] EDE - De flesjes van Appelsientje en DubbelFrisss zijn in een nieuw jasje gestoken voor de horeca én de smaak is verbeterd. Deze innovaties hebben gezorgd dat ze bij Riedel de Beste Introductie-award in ontvangst mogen nemen. “Zowel in uiterlijk, duurzaamheid, als in smaak zijn deze producten nog beter en springen ze er echt uit”, aldus Lisette Verheij, business development manager voor out of home-kanalen bij de fabrikant.

Gefeliciteerd met het winnen van de Beste Introductie 2021. Wat betekent dit voor jullie?
“We zijn trots op de erkenning voor deze introductie. Onze doelstelling was om het flesje meer aan te laten sluiten bij de huidige beleving van de merken. We horen van groothandels en ondernemers veel waardering voor deze stap. Met dit product is Riedel klaar voor de toekomst.”

Hoe kijken jullie terug op de introductie?
“Bij de introductie vonden we het belangrijk om ons flesje en de krat te optimaliseren. Daarnaast hebben we de smaak nog lekkerder gemaakt en zijn de appels en sinaasappels van Appelsientje 100 procent duurzaam geteeld. Voor DubbelFrisss hebben we ook een nieuwe variant toegevoegd met slechts 1 calorie per 100 ml. Hiermee hebben we dus voor ieder wat wils. Kortom zowel in uiterlijk, duurzaamheid, als in smaak zijn deze producten nog beter en springen ze er echt uit.”

Hoe onderscheiden jullie jezelf met deze producten in de markt?
“Op het terras wil Riedel premium kwaliteit bieden. We maken verschil met de lekkere smaak en het opvallende flesje. Met dit product bieden we toegevoegde waarde voor de gasten. Verder hebben onze merken een hoge bekendheid. De gasten kiezen liever voor een merk dat ze kennen en kwaliteit en beleving uitstraalt. Dit werkt beter in deze nieuwe range. Een andere factor van onderscheid is het aanbieden van keuze in het laagcalorische assortiment. Met name voor de jeugd is dit aanbod nog beperkt, de DubbelFrisss Framboos-Cranberry 1 kcal is hierdoor gelijk een succes.”

Het out-of-homekanaal heeft twee moeilijke jaren achter de rug. Welke invloed heeft dit gehad op jullie introductie?
“Het product is net voor de horecasluiting geïntroduceerd. De start was dus in een ongunstige tijd. We zijn blij, voor alle ondernemers en Riedel, dat we deze tijd nu achter ons laten en hopen op een heel goed terrasseizoen.”

Welke tip wil je meegeven aan afnemers van jullie innovatie?
“Door te focussen op de perfect serve wordt het een uniek drankje met extra beleving. De locatie kan daarmee ook weer meer waarde toevoegen en dus gerust wat meer vragen voor het drankje. Gebruik voor een goede perfect serve een mooi glas en voeg bijvoorbeeld een bamboe rietje, een blaadje munt en een schijfje limoen toe in de DubbelFrisss AppelPerzik of wat mooi rood fruit in de DubbelFrisss Framboos-Cranberry 1 kcal. Perfect voor jong en oud!”


Juryrapport:
"De verandering naar deze vernieuwde fles is heel mooi gedaan en maakt duidelijk onderscheid tussen horeca en retail. Dit wordt in de fastservice erg gewaardeerd."

Bron: Out.of.Home Shops

2g6a0168-ilseschuurmansfotografie.jpg