Fabrikanten

Winnaar Beste Introductie 2021: Oreo Enrobed White 41 gr.

[BESTE INTRODUCTIES] BREDA - Het is feest bij Mondelez Intenational! Met de introductie van Oreo Enrobed White 41 gr. hebben ze de Beste Introductie 2021 in de wacht gesleept. Lisanne de Jongh, channel development manager, Pascal Koning, account manager IC /OOH, en Menqi Wen, brand manager Oreo, vertellen over het onderscheidend vermogen van de introductie en het afgelopen jaar.

Redactie |

Gefeliciteerd met het winnen van de Beste Introductie 2021. Wat betekent dit voor jullie?
Koning: “Uiteraard voelen we ons vereerd! We zijn trots op het feit dat we deze mooie prijs in ontvangst mogen nemen, wat aangeeft dat deze introductie een schot in de roos is. Het voelt fijn om bevestiging vanuit de markt te krijgen dat deze introductie een juiste stap is. Daarnaast hebben we niet stilgezeten en bouwen we voort op dit succes. De uitkomst hiervan is het lanceren van Oreo Enrobed met melkchocolade in een on-the-go verpakking, waar we in 2022 mee starten.”

Hoe kijken jullie terug op de introductie?
Wen: “Deze introductie voelt voor ons erg natuurlijk en als een mooie toevoeging aan het portfolio. Vanwege het enorme succes van Oreo Enrobed White 246 gr. weten we dat Oreo met witte chocolade een perfecte match is. Om ook de consument on-the-go van dit heerlijke product te kunnen laten genieten, kan een kleiner formaat natuurlijk niet ontbreken.”

Hoe onderscheiden jullie jezelf met dit product in de markt?
De Jongh: “Binnen het out-of-homekanaal zien we binnen koek met name veel traditionele producten, zoals wafels, stroopwafels en gevulde koeken. Oreo Enrobed White 41 gr. brengt variatie met het iconische Oreo-koekje, omhuld met verrukkelijke witte chocolade. Het is een onweerstaanbare combinatie die erg toegankelijk is qua smaak. De verpakking bevat twee koekjes, waardoor het de ideale hoeveelheid is voor een verwenmoment onderweg. De onderscheidende kracht is een combinatie van deze elementen, wat ervoor zorgt dat Oreo Enrobed White 41 gr. een waardevolle toevoeging is aan het out-of-homeschap.”

Het out-of-homekanaal heeft twee moeilijke jaren achter de rug. Welke invloed heeft dit gehad op deze introductie?
Koning: “We hebben gezien dat veel out-of-homelocaties moeilijke jaren hebben gehad, door de sluitingen en minder bezoekers tijdens Covid-19. Wij zijn echter vol enthousiasme verder gegaan met het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit heeft mede geresulteerd in de innovatie Oreo Enrobed White 41 gr. Nu het out-of-homekanaal weer volledig open is, leveren we met dit product een bijdrage aan een omzetboost.”

Op welke manier komen de Oreo Enrobed het beste tot hun recht?
De Jongh: “De verpakte koekjes zitten in een mooie showbox, waardoor het item ook perfect buiten het schap kan worden verkocht, bijvoorbeeld via een zichtbare plek op de toonbank bij de kassa of bij de koffiemachine.”

Juryrapport:
”Oreo Enrobed White 41 gram is een sterke innovatie. Direct na de introductie zagen we meteen veel afname.”

Bron: Out.of.Home Shops

section1_page16_article48_1.jpg