‘Sportlife Boost gaat veel verder dan alleen een nieuw smaakje’

Winnaar Beste Introductie 2021: Sportlife Boost

[BESTE INTRODUCTIES] OOSTERHOUT - Hoe maak je de kauwgomcategorie relevanter? Door in te spelen op de behoefte van consumenten aan extra energie en focus in onze prestatiegedreven maatschappij. Brand manager refreshment Veronique Visser, marketing manager refreshment Paul Standaart en accountmanager Tine Brekelmans zijn trots op hun winst en vertellen dat ze het Sportlife Boost-platform inmiddels hebben uitgebreid met frisse, suikervrije mintjes.

Wat is de toegevoegde waarde van Sportlife Boost voor de out-of-homebranche?
Standaart: “Met Sportlife Boost bieden we echt iets nieuws. Het is een innovatie die veel verder gaat dan alleen een nieuw smaakje. Naast een verfrissend kauwgompje hebben we er namelijk functionele ingrediënten als vitamines en cafeïne aan toegevoegd. De Focus-variant bevat vitamine B3 en B6. Deze vitamines zijn goed voor het concentratievermogen en de leerprestaties. De Energy-variant bevat cafeïne en vitamine C. De laatste ondersteunt het energieniveau. Door deze functionele toevoegingen krijgen consumenten een mentale én fysieke boost en kunnen ze het beste uit elke situatie halen. Met Sportlife Boost bieden we dan ook meer en nieuwe gebruiksmomenten. Of je nu wat extra energie kunt gebruiken tijdens het autorijden of sporten, of onderweg naar een drukke dag op kantoor wel wat extra focus kunt gebruiken. Hiermee spelen we in op de prestatiegedreven maatschappij waar de consument van nu in leeft en maken we de kauwgomcategorie relevanter.”

Hoe gaat Cloetta deze innovatie dit jaar ondersteunen?
Visser: “In 2021 hebben we Sportlife Boost fors ondersteund op alle touchpoints waar de consument aanwezig is. In 2022 bouwen we dat verder uit. We bereiken de consument via online video, digital out of home, Spotify, social media en sampling. Ook stimuleren we rotatie binnen de out-of-homekanalen via activaties, zoals promoties, displays en second placement. In deze communicatie leggen we de nadruk op het koppelen van de functionele benefits aan relevante gebruiksmomenten voor Focus & Energy. Dat betekent dat we in onze communicatie altijd uitleggen wat er in de producten zit, waar deze vitamines goed voor zijn en op welke herkenbare momenten de kauwgom relevant is. Zo kunnen consumenten dit doorvertalen naar voor hen relevante momenten. We hebben onze samplingactiviteiten ook toegespitst op deze gebruiksmomenten. Die was namelijk een combinatie tussen stadscentra/winkelcentra, plus relevante locaties/kanalen die passen bij Focus (kantoren) en Energy (tankstations en sportscholen). Inmiddels hebben we het Sportlife Boost-platform ook uitgebreid. Alle Focus & Energy hebben we namelijk in een fris, suikervrij mintje gestopt. Hiermee maken we het Sportlife Boost-platform groter en daardoor ook relevant voor een nog bredere doelgroep. De Focus-variant is verkrijgbaar in de smaak Intensemint en bevat vitamine B3 en B6. Energy is verkrijgbaar in de smaak Peppermint en bevat cafeïne en vitamine B6.”

Een Beste Introductie-award winnen. Hoe voelt dat?
Brekelmans: “Deze award geeft een gevoel van trots! Wij zien dit echt als een waardering van al het verzette werk om Sportlife Boost succesvol op de markt te brengen én een mooie bevestiging vanuit de out-of-homebranche op de innovativiteit en relevantie van het nieuwe platform. Naast de Beste Introductie-award hebben we ook de titel ‘Gekozen Product van het Jaar’ gewonnen. Dit laat zien dat Sportlife Boost daadwerkelijk aansluit bij de behoeften van de consument.”

Juryrapport:
”Een innovatief en vernieuwend product in het al brede kauwgomschap. Sterk om in te spelen op meer dan alleen een andere smaak.”

Bron: Out.of.Home Shops