YB brengt assortiment naar de foodservice markt

CULEMBORG – YB (voorheen Yoghurt Barn) brengt haar plantaardige producten naar de foodservice markt. Onder de naam YP Pro zijn de producten nu ook beschikbaar voor derden. Dat meldt YB-ceo Wouter Staal op zijn LinkedIn pagina.

De producten zijn de afgelopen twee jaar ontwikkeld voor verkoop in de eigen ‘Barns’. Daarmee is het bedrijf nu volledig over op plantaardige producten. De visie van YB is om plantaardig eten de norm te maken en met de verkoop aan de foodservicemarkt worden de artikelen toegankelijk gemaakt aan zoveel mogelijk mensen.

Zonder dierenleed
“Vanaf nu hebben we ons YB Pro assortiment voor de foodservice markt”, schrijft Staal op LinkedIn. “Zonder dat je het hoeft te melden én merken kun je 1-1 je croissantje, gevulde koek, bananenbrood, brownie, carrot cake, red velvet of choc pie switchen. Net zo lekker of lekkerder, maar zonder dierenleed, met sterk verminderde impact op de aarde. Oja, we hebben natuurlijk ook onze Soya Specials en Oats varianten om nog meer te kunnen switchen.”

Bron: Out.of.Home Shops