Partnercontent

Awards - De Classique

Remia wint De Classique: ‘Onze ketchup is vrij van allergenen en hierdoor geschikt voor iedereen’

DEN DOLDER - Remia heeft vakprijs De Classique ontvangen in de categorie sauzen die drie jaar geleden geïntroduceerd zijn, en nu nog steeds succesvol zijn. Het winnende product betreft Remia Tomaten Ketchup. Deze is gezoet met stevia, vrij van allergenen en 100% natuurlijk.

Redactie |

Product: Remia Tomaten Ketchup
Fabrikant: Remia

Catharina Wagner, product manager foodservice bij Remia, vindt De Classique een mooi compliment van de partners van Remia en tegelijk een bevestiging dat de Remia Tomaten Ketchup ook na drie jaar nog steeds in de smaak valt. “Ik denk dat wij toen een mooi product in de markt hebben gezet; lekker en tegelijk een meer verantwoorde keuze, vrij van allergenen en 100% natuurlijk. Daarmee beantwoorden wij de toenemende vraag naar 100% natuurlijke en meer verantwoorde producten; wij gebruiken hiervoor namelijk een natuurlijke zoetstof uit de steviaplant. Deze heeft een zoetkracht die 200-300 keer zo zoet is als suiker, waardoor minder suiker nodig is. Bovendien is onze ketchup vrij van allergenen en hierdoor geschikt voor iedereen. De Remia Tomaten Ketchup is verkrijgbaar in verschillende verpakkingsvormen, van een 20 ml stick tot een 10 kg emmer, waarmee wij alle markten kunnen bedienen.”

Introductiepakket
Voor een succesvolle introductie van de Remia Tomaten Ketchup heeft Remia een introductiepakket samengesteld. Wagner: “Hiermee kunnen ondernemers de belangrijkste aspecten van het product aan het punt van verkoop communiceren. Verder hebben wij veel ondernemers laten proeven en er aandacht aan besteed op diverse vakbeurzen.” Remia ondersteunt de Tomaten Ketchup nu vooral in combinatie met haar plantaardige en tevens allergeenvrije mayonaise, Like!Mayo. Allebei producten spelen namelijk in op een toenemende vraag naar natuurlijke, meer verantwoorde en allergeenvrije producten. Om het product nog succesvoller te laten zijn, wil Wagner aan ondernemers meegeven dat ze “de belangrijkste aspecten van het product communiceren aan het punt van verkoop. De Remia Tomaten Ketchup is geschikt voor iedereen en tevens een meer verantwoorde keuze, omdat er minder suiker in zit.”

Juryrapport:
“Met de 100 procent natuurlijke Tomaten Ketchup van Remia wordt het sauzenschap aangevuld met een gezondere optie voor consumenten. Deze ketchup, die gezoet is met stevia, past binnen verantwoorde voeding waar consumenten steeds meer waarde aan hechten.”

Bron: Out.of.Home Shops

remia-classique.png
remia-classique-2.png