20250924_Queen_Anne_evergreen_select_012-1280x853.jpg Foto: Starbucks

Starbucks op de goede weg

SEATTLE – Koffieketen Starbucks ziet voor het eerst succes van de 'Back to Starbucks'-strategie die een jaar geleden is ingezet. Het bedrijf heeft een afwijkend fiscaal jaar en heeft dit jaar de boeken gesloten op 28 september.

Redactie |

Voor het fiscale jaar 2025 zag het bedrijf de omzet stijgen met 2,8% tot 37,1 miljard dollar. Bijna 8 miljard daarvan komt van de vestigingen buiten Noord-Amerika. De stijging van de omzet bij de internationale vestigingen was met 6,6% behoorlijk hoger dan de 1,3% van de Noord-Amerikaanse vestigingen.

Omzetgroei
“We zijn nu een jaar bezig met onze 'Back to Starbucks'-strategie en het is duidelijk dat onze ommekeer van de grond komt”, aldus ceo Brian Niccol. “Onze terugkeer naar wereldwijde omzetgroei en het momentum dat we opbouwen, geven mij het vertrouwen dat we op de goede weg zijn om het allerbeste van Starbucks te leveren aan onze klanten, partners en aandeelhouders.”

Renovaties
In de nieuwe strategie heeft Starbucks afscheid genomen van meer dan zeshonderd onrendabele vestigingen. Daarnaast heeft het bijna zeventig winkels gerenoveerd en staan er voor het komende jaar meer dan duizend renovaties in de planning. “Het vierde kwartaal was een mijlpaal in 'Back to Starbucks'. We weten dat dit een meerjarig herstelproces blijft. We blijven ons richten op het stimuleren van onze omzet en het beheren van de kosten die we zelf in de hand hebben, om zo duurzame groei en aandeelhouderswaarde op de lange termijn te realiseren”, aldus cfo Cathy Smith.

Bron: Out.of.Home Shops