BOXTEL - Van Oers lanceert in samenwerking met topkok Herman den Blijker eind augustus een nieuwe lijn luxe snacks en minisnacks voor zowel het retail- als horecakanaal.
Dit vertelt Wim van Oers in de nieuwste editie van Out.of.Home Shops. “Samen met Herman den Blijker hebben we de recepturen ontwikkeld en de complete lijn uitgewerkt. Hierbij moet je niet alleen denken aan luxe kalfskroketten en garnalenkroketten, maar ook aan exclusieve truffel- en risottobitterballen”, aldus Van Oers. De nieuwe lijn luxe snacks wordt ontwikkeld in samenwerking met de divisie Productie van Van Oers.
Onder druk
Het buitenshuiskanaal staat door de economische crisis de afgelopen jaren flink onder druk en ook bij Van Oers hebben ze dit gemerkt. De omzet staat er licht onder druk. “We kijken dan ook nadrukkelijk naar kansen in andere markten, zoals het retailkanaal. Door op een goede manier samen met klanten te sparren over productontwikkeling behalen we daar veel successen. Zo hebben we onder private label een lijn luxe saladeschotels geïntroduceerd dat een regelrechte hit is”, aldus Van Oers. Inmiddels doet het bedrijf tussen de 12 en 15 procent van de omzet in dit kanaal tegen rond de 5 procent vijf jaar geleden.
Lees het complete interview met de directie van Van Oers in de uitgave van Out.of.Home Shops die morgen verschijnt.
Bron: