Appèl volgt Vitam op bij TU Eindhoven

EINDHOVEN – Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar op de TU Eindhoven. De cateraar is een samenwerking van vijf jaar aangegaan met de universiteit. Met de samenwerking wordt meteen de eerste Brownies&downies-vestiging op een onderwijslocatie geopend. Appèl volgt Vitam op, die eind vorig jaar terugtrad.

Appèl laat weten bij de vorige aanbestedingsronde IN 2018 net buiten de boot te zijn gevallen. Vitam volgde Eurest toen op, maar trok na een jaar de conclusie dat op de locatie niet aan de verwachtingen kon worden voldaan, zo schrijft universiteitskrant Cursor. Appèl is blij met de huidige aanstelling en rolt op de TU/e zijn Food City formule uit.

Hotspot
“De TU/e is een prachtige toevoeging aan onze Appèl Campus divisie”, aldus salesmanager van Appèl Hans Zwartkruis. “De TU/e stelt zichzelf ten doel studenten op te leiden en kennis te bevorderen in wetenschap & technologie ten behoeve van de mensheid. Het gaat om innovatieve oplossingen die verder gaan dan het ‘voorstelbare’ en een zinvolle bijdrage leveren aan de maatschappij. De groene en levendige campus is steeds meer een hotspot voor studenten, ondernemers en bedrijven om elkaar te ontmoeten en te verbinden. Wat brengt mensen beter samen dan een heerlijke lunch, een goede maaltijd of de beste koffie? Wij hebben ontzettend veel zin om daar een bijdrage aan te leveren.”

Corona
De aanbesteding was net afgerond toen de coronacrisis de kop opstak. Zwartkruis noemt het dan ook ‘een bijzonder tijd’ om met de TU in zee te gaan. Het vraagt aanpassingsvermogen van iedereen, opstarten tijdens een crisis is spannend maar iedereen snapt dat dingen nu net even iets anders lopen dan normaal. Waar we medewerkers normaal gesproken bijvoorbeeld door een fysieke presentatie laten kennismaken met onze organisatie, gaat dit nu digitaal.

“We doen er in ieder geval alles aan om de medewerkers toch een warm welkom te geven. We gaan ervan uit dat de universiteit tot na de zomer gesloten blijft. We bekijken het positief; het geeft ons de tijd om alles tot in de puntjes perfect neer te zetten en medewerkers mee te nemen in het concept dat we na openstelling gaan voeren.”

Starbucks
FoodCity biedt een ruim basisassortiment plus een aantal roulerende foodconcepten. Appèl legt de focus op gezonde, duurzame voeding en nationale en internationale foodtrends. Door de indeling, routing, presentatie en promotie moeten gezonde en plantaardige gerechten direct in het oog springen.

“Daarnaast halen we de Subway en Starbucks terug naar de campus. Deze succesvolle formules trekken studenten aan en versterken de aantrekkingskracht en daarmee de verbindingskracht van FoodCity. We zijn daarom niet bang om ze in ons cateringaanbod op te nemen. We zien dit als een toevoeging die bijdraagt om studenten een zo compleet mogelijk aanbod te bieden”, aldus Zwartkruis.

Brownies&downieS
De cateraar gaat een unieke samenwerking aan met Brownies&downieS, waar talenten met een afstand tot de arbeidsmarkt werken. Het TU/e filiaal wordt de eerste Brownies&downieS vestiging op een onderwijslocatie en de tweede vestiging in Eindhoven. Het gaat om een verkooppunt waarbij het assortiment van de lunchformule in ‘grab & go’-variant verkrijgbaar is.

“Ik ben ontzettend trots op deze samenwerking tussen de Technische Universiteit Eindhoven, Appèl en Brownies&downie”, zegt Philip Christiaans, formule manager bij de horecaketen. “De locatie zal gerund worden door Robin Walschots, onze sociale ondernemer die al zeven jaar ervaring heeft als eigenaresse van Brownies&downieS Eindhoven. En dat is het allermooiste, op deze manier kunnen we synergie creëren tussen beide locaties. Op dit moment is er namelijk een wachtlijst voor onze bijzondere medewerkers in Eindhoven, door deze stap kunnen we nog meer sociale impact maken in de toekomst. Daarnaast kijken onze medewerkers echt uit om ‘bij de universiteit’ te gaan werken.”

Bron: Out.of.Home Shops

persfoto_voorbeeld-foodcity-locatie.jpg