ROTTERDAM – Beau Restobar wordt de nieuwste aanwinst van Struisenburg Horeca. In het hart van Rotterdam, aan het Stadhuisplein, wordt momenteel hard gewerkt aan een uniek horecaconcept. De opening van Beau staat gepland voor eind juni.
Dat Struisenburg Beau als uniek beschouwt, blijkt al uit de storytelling. In het concept wordt Beau neergezet als een persoon. “Beau is een vrouw die Rotterdam belichaamt”, zegt Dana Mannessen, marketing manager bij Struisenburg. “Ze juicht nét iets te hard voor Feyenoord, gaat stappen op hoge hakken, danst de nacht door en eet ’s ochtends een croissantje. Je krijgt een persoonlijke uitnodiging van een hartelijke Beau.”
Doelgroep
Voor het concept is uitgebreid onderzoek gedaan, toegespitst op de binnenstad van de Maasstad. “We hebben demografisch onderzoek gedaan: wie woont er in de buurt? Het is tenslotte een A-locatie midden in het centrum. Dan wil je een brede, maar toch gerichte doelgroep aanspreken”, legt Mannessen uit. “We hebben ook nagedacht over toekomstbestendig bouwen. In het centrum van Rotterdam is het merendeel van de bewoners tussen de 21 en 45 jaar. Dan wil je weten wat zij zoeken en dat dicht bij huis bieden.”
Wat die doelgroep wil, is veelzijdig: van koffie, lunch, borrel en diner tot dansgelegenheid. “Je wilt veel wensen onder één dak bedienen", aldus Mannessen. “We moeten écht iets unieks neerzetten. We hebben veel zaken gezien die zichzelf overschreeuwen, maar de belofte niet waarmaken. De horecamarkt is verzadigd, dus je moet een concept bieden dat de moeite waard is. Daarom zijn we een samenwerking aangegaan met ontwerpcollectief Too Many Agencies. Zij hebben fantastische horecazaken over de hele wereld gerealiseerd – van een niveau dat we in Rotterdam nog missen.”
Inrichting
Voor het interieur is bewust gekeken naar de belevingswereld van Gen Z en Millennials. Die groepen gaan anders om met tijd: vluchtiger en korter. Dat heeft invloed gehad op het ontwerp", vertelt Mannessen. “We kiezen voor een prikkelende inrichting die ook bij herhaalbezoek blijft verrassen. Elke keer moet er iets nieuws te ontdekken zijn.”
Wat Beau verder onderscheidt, naast het interieur, is het toegankelijke en uitnodigende menu, samengesteld door chef-kok Karim Aggoun én de gastgerichte service. “We trainen ons personeel nadrukkelijk op communicatie en gastvrijheid. We willen gasten persoonlijke aandacht geven. Een goede relatie met gasten biedt bovendien de allerbeste mond-op-mondreclame.”
De officiële opening staat gepland voor eind juni/begin juli. “Bouwen brengt altijd uitdagingen met zich mee”, zegt Mannessen verontschuldigend, “maar we beloven een spectaculaire opening. Veel kunnen we daar nog niet over zeggen, maar reken op een feest met passende acts.”
Bron: Out.of.Home Shops