AMSTERDAM – Het broodje 4G van Ralph van Dongen van Lunchroom Nagelkerke uit Oudenbosch is verkozen tot The Ultimate Bite van Nederland 2016. Twaalf chefs streden om de titel voor hun ‘bite’ op basis van brood.
Van Dongen kwam met zijn creatie Broodje 4G als winnaar uit de bus door de 'uitzonderlijke smaak en ingrediënten'. Hij krijgt een budget van 5.000 euro voor de promotie van zijn lunchroom. Kees Visser van By Kees uit Zierikzee werd tweede. Op de gedeelde derde plaats zijn geëindigd Hao en Looi van Gracy's uit Rotterdam én Mike ten Buren van Holland Food Service, Brasserie de Serre uit Groesbeek.
Tools
De verkiezing is een initiatief van Unilever Food Solutions. Jacqueline Spruit: “Wij zijn altijd op zoek naar manieren om ondernemers en chefs te helpen hun business gemakkelijker en rendabeler te maken. Deze verkiezing is daar een voorbeeld van. We geven deze ondernemers de kans om zichtbaarheid en aandacht te genereren en concrete tools zoals een ‘Menu Managament Analyse’ om omzet en marges te vergroten.”
Bron: Levensmiddelenkrant