AMSTERDAM – Elk jaar organiseren Q&A Retail en ABN AMRO samen de verkiezing van Retailer of the Year. Voor de editie 2025–2026 gaven consumenten in totaal ruim 295.000 beoordelingen over ongeveer 500 retailers in diverse categorieën.
Op 5 september worden de categorieprijzen uitgereikt op het hoofdkantoor van de bank in Amsterdam.
De beoordelingen bieden een inkijkje in wat consumenten belangrijk vinden bij retailers. Prijs blijft onverminderd het belangrijkste criterium, hoewel het belang daarvan iets is afgenomen ten opzichte van vorig jaar. Bij online winkels ligt de nadruk op prijs nog iets hoger dan bij fysieke winkels.
In fysieke winkels zijn vooral het assortiment, de deskundigheid van het personeel en het koopgemak doorslaggevend. Voor webshops volgen na prijs het ruime assortiment, de kwaliteit van de informatievoorziening en de klantenservice.
Genomineerden Retailer of the Year 2025–2026
(In alfabetische volgorde, per categorie)
Eten en Drinken Speciaalzaken
Food Delivery & Take-away
Quick Service Restaurants
Genomineerden Webshop Awards The Netherlands 2025–2026
Eten en Drinken Speciaalzaken
Bron: Out.of.Home Shops