GWS Carousel image.jpg Foto: McDonald's Nederland.

De Meatless McKroket is terug

AMSTERDAM – Fastfoodketen McDonald’s brengt de Meatless McKroket terug. De in Nederland en voor de Nederlandse markt ontwikkelde snack is gemaakt met jackfruit. De Meatless McKroket wordt naast de klassieke rundvleesvariant aangeboden.

Redactie |

Volgens de keten wilden de gasten van de fastfoodrestaurants graag beide varianten op het menu. Om daarvoor te zorgen zijn de operationele procedures zorgvuldig aangepast, schrijft McDonald’s. Hierdoor kan het bedrijf zowel de klassieke rundvleesvariant als de Meatless McKroket garanderen.

Aantrekkelijk
Dolly van den Akker, impactdirector McDonald’s Nederland: “Met de toevoeging van de Meatless McKroket aan ons menu maakt McDonald’s meatless eten laagdrempelig en aantrekkelijk voor iedereen. We spelen in op de groep flexitariërs die inmiddels 53% van de Nederlanders omvat. Met de Meatless McKroket laten we zien dat een meatless burger lekker, makkelijk, voor een aantrekkelijke prijs te verkrijgen is en daarnaast ook een positieve impact heeft op de planeet.”  

Innovatieve toepassing
De Meatless McKroket is ontwikkeld in Nederland in samenwerking met Van Geloven, FiberFoods Group en McDonald’s Nederland. Chantal de Hond, sales OOH & programmamanager MVO, Van Geloven: “De wereld beweegt meer richting een plantaardige toekomst. Als leverancier van de rundvlees McKroket zijn we bij Van Geloven extra trots dat we ook hebben kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van de Meatless McKroket. Met een innovatieve toepassing – ontwikkeld in Nederland – van jackfruit in de ragout zetten we samen met McDonald’s Nederland een stap in duurzame groei.”

PrimeJack
Inez van Oord, oprichter FiberFoods: “De Meatless McKroket is ontwikkeld met PrimeJack, een 100% plantaardig jackfruit-ingrediënt van FiberFoods. PrimeJack is duurzaam, voedzaam en een goede vervanger voor vlees en vis. Het heeft een vleesachtige textuur, maar biedt de smaak en kleur van de rundvlees McKroket, en het gebruik van jackfruit verlaagt de milieu-impact. De volledige keten – van oogst en drogen tot transport – heeft een footprint van slechts 0,34 kg co₂e per kilo jackfruit. Bovendien is PrimeJack een clean label, vrij van allergenen en cholesterol en rijk aan voedingsvezels. Het ingrediënt wordt duurzaam geproduceerd in samenwerking met kleine boeren in Oost-Afrika, waarbij eerlijke prijzen en regeneratieve landbouwpraktijken centraal staan.”

Bron: Out.of.Home Shops