Desperados.jpg.png

Horeca

Desperados in hervulbare fles

LEIDEN – Desperados is het achtste biermerk waarmee Heineken Nederland overgaat op hervulbare flessen. Met deze introductie wordt ruim 90 procent van de acht grootste biermerken van Heineken Nederland afgevuld en verkocht. “Deze stap markeert een nieuwe mijlpaal in de ambitie om het hergebruiken van verpakkingen te verbeteren”, stelt Heineken. De hervulbare flessen worden zowel in horeca als retail geïntroduceerd.

Redactie |

"Bij Heineken zijn we niet alleen trots op ons bier en onze merken; ook onze verpakkingen zijn ons veel waard", laat Heineken weten in haar berichtgeving. "Door met Desperados over te gaan naar een hervulbare variant kunnen we nog optimaler gebruik maken van grondstoffen, gaan we zwerfafval tegen en verminderen we uiteindelijk onze CO2 uitstoot", aldus Mark Blok, corporate affairs director Heineken Nederland. "In Nederland zijn we echt een voorloper op het gebied van hervulbare verpakkingen en daar zijn we trots op. Daarnaast voelt het goed dat wanneer iemand een rondje geeft, wij ervoor kunnen zorgen dat alles al een rondje heeft gemaakt. We noemen dat ook wel het rondje van Heineken", aldus Blok.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops