gvo-250909-016-bewerkt.jpg V.l.n.r.: Mark van Leeuwen, Irene van Mourik en Jeroen Hoogenboom. Foto: Gerard van Oosbree

Velder: ‘Deze prijs motiveert ons om onze ambities verder door te zetten’

BODEGRAVEN – Door de persoonlijke aanpak, productinnovaties en focus op winstgevendheid, wordt Velder opnieuw winnaar van een Out.of.Home Award. Jeroen Hoogenboom, manager sales Classic Retail, Out-of-Home & Industry, benadrukt dat hij namens het hele out-of-hometeam spreekt, als hij uitlegt hoe ze dit gezamenlijk voor elkaar hebben gekregen.

Redactie |

Fabrikant: Velder
Categorie: Kaas
Criteria: Winstgevendheid & Succes van producten en innovaties

Wat betekent deze erkenning voor jullie organisatie?
“We winnen voor de tweede keer de Out.of.Home Award in de categorie Kaas, voor ons een absolute bevestiging dat onze kernwaarden – persoonlijk, passie, ambitie en innovatie – aansluiten bij de behoeften vanuit de markt. Voor ons team is het een erkenning van de dagelijkse inzet om samen met onze partners waarde te creëren in het out-of-homekanaal. Deze award geeft ons de motivatie om onze ambities verder door te zetten.”

Wat zijn volgens jullie de doorslaggevende factoren geweest voor deze overwinning?
“Onze aanpak is zowel intern als extern persoonlijk. We koppelen onderscheidende productinnovaties aan een sterke focus op winstgevendheid voor onze klanten. We luisteren naar de markt, ontwikkelen relevante concepten en helpen ondernemers om meer rendement te behalen. Door inzichten te delen en deze door te vertalen naar concrete acties op de vloer, werken we continu aan het verbeteren en versterken van de categorie.”

Welke elementen beschouwen jullie als onmisbaar voor langdurig en wederzijds succes?
”Voor ons zijn vertrouwen, transparantie en langdurige samenwerking de basis. Samen kijken we op een duurzame manier door de hele keten heen. Dat levert mooie gezamenlijke resultaten op: slimmer en efficiënter werken in warehousing, logistiek en digitalisering, wat onze rol als dé ketenpartner onderstreept.”

Hoe stimuleren jullie de groei of innovatie binnen jullie categorie?
“Innovatie betekent bij ons niet alleen nieuwe producten en concepten, maar ook slimme oplossingen in de keten en marketingconcepten die ondernemers helpen hun verhaal te vertellen.”

Wat maakt jullie aanpak richting groothandels en ondernemers zo effectief?
“Wij kiezen bewust voor een persoonlijke en betrokken aanpak. Geen standaardbenadering, maar maatwerk. Door actief aanwezig te zijn in de markt en dicht bij onze partners te staan, kennen we hun uitdagingen en kansen. Ook intern werken wij dagelijks intensief in multidisciplinaire teams samen.”

Hoe anticiperen jullie op de veranderingen in het koop- en consumptiegedrag in het out-of-homekanaal?
“Consumenten kiezen steeds vaker voor kwaliteit, beleving en echte ‘wow’-momenten. Daar spelen wij op in met kazen die perfect aansluiten bij die premiumervaring, bijvoorbeeld via het merk De Rotterdamsche Oude. Door scherp te sturen op marge en rendement én door de keten slimmer en efficiënter in te richten, zorgen we dat onze producten zowel de consument als de horecaprofessional optimaal bedienen.”

Wat staat er op de planning om de relatie met jullie partners nog beter te maken?
“We gaan de samenwerking verder verdiepen met gezamenlijke activaties en het delen van marktinzichten. Daarnaast investeren we in digitalisering, zodat onze partners nog eenvoudiger toegang krijgen tot informatie, data en ondersteuning. Ons doel is om partners niet alleen te voorzien van producten, maar ook van kennis, inspiratie en concrete kansen om de categorie te laten groeien.”

Waar zijn jullie het meest trots op als je terugkijkt op het afgelopen jaar?
“We zijn vooral trots dat we samen met onze partners écht het verschil maken, in zowel productkwaliteit als service. Wat ons daarbij onderscheidt, is dat onze klanten centraal staan in alles wat we doen. Deze award bevestigt dat onze visie en marktbenadering naadloos aansluiten bij de behoeften van de markt.”