Douwe Egberts en de Efteling gaan samenwerken

UTRECHT - Douwe Egberts en de Efteling slaan de handen ineen en gaan een nauwe samenwerking aan. De Nederlandse koffiebrander en het attractiepark willen naar eigen zeggen de rijkdom van de koffie- en sprookjeswereld combineren.

Eelco Brandes |

De samenwerking wordt komende tijd zowel zichtbaar in het park als op de winkelvloer. Bezoekers kunnen in het attractiepark genieten van Douwe Egberts koffie. Daarnaast is er een verkooppunt in de vorm van een koffiemolen ontwikkeld (zie foto). Beide partijen zijn dan ook zeer enthousiast over de samenwerking. Julie Baker, Aagemeen directeur Douwe Egberts Nederland retail: “Beide partijen zijn trots op onze lange historie en onze merken zitten diep geworteld in de Nederlandse samenleving. De Efteling en Douwe Egberts weten door continue verandering en blijvende relevantie mensen samen te brengen. Voor ons is deze samenwerking dan ook een logische stap.” Ook Bart de Boer, voorzitter raad van bestuur van de Efteling, is enthousiast over het partnership: “Wij gaan samenwerkings-verbanden aan met partners die zich net als wij op waardige wijze als A-merk in de markt positioneren. Douwe Egberts past qua sfeer en uitstraling perfect bij de Efteling".

Actie
Deze week gaat bovendien een actie van start waarbij de Douwe Egberts-klant spaart voor 8 euro korting op de Winter Efteling. De actie wordt ondersteund door een televisiecommercial, waarbij de merken Douwe Egberts en de Efteling samen inspelen op het warme winterse gevoel. Verdere ondersteuning bestaat uit een Facebook activatie en een actie in de Douwe Egberts winkels waar bij besteding van 15 euro ook 8 euro korting op de Winter Efteling gegeven worden.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

de_kar_efteling-a840x630.jpg