Chocomel Toppings.jpg

Horeca

FrieslandCampina kondigt herpositionering Chocomel aan

IJSSELSTEIN – Chocomel moet hét drankje worden dat mensen bestellen om te genieten van gezamenlijke mooie momenten, aldus FrieslandCampina. Het zuivelbedrijf heeft daarom de hulp ingeroepen van marketingbureau Menuez International om dat voor elkaar te krijgen.

Redactie |

Robbert Kleiren, brand leader Chocomel bij FrieslandCampina, licht toe waarom de focus van de merkstrategie naar de horeca wordt uitgebreid. “Uit ons doorlopend consumenten- en gastenonderzoek komt duidelijk naar voren dat het drinken van Chocomel als een ware traktatie wordt gezien. Een moment voor jezelf, écht verwennen. Dat die momenten geweldig doorgebracht kunnen worden in een horecabedrijf, dat behoeft geen nadere toelichting. Tegelijkertijd zijn we ons ervan bewust dat de horecabranche de laatste jaren complexer is geworden. Daarom geloven we dat effectieve communicatie essentieel is om onze doelstellingen te bereiken, en dit vereist een goed plan, waar Menuez een belangrijk onderdeel van uitmaakt.”

Menukaart
De opdracht die Menuez van FrieslandCampina heeft gekregen is het optimaliseren van de merkpositionering van Chocomel op iedere menukaart. Herkenning en herinnering zijn daarin de belangrijkste factoren volgens FrieslandCampina. Per 1 november kunnen vertegenwoordigers via het Brand Management Platform dat Menuez voor Chocomel heeft ontwikkeld, standaard- of volledig gepersonaliseerde menukaarten, drankkaarten en prijslijsten voor horecaondernemers bestellen. Menuez regelt vervolgens de opmaak, de tekstcontrole en de levering van duurzaam geproduceerde menukaarten. 

Bron: Out.of.Home Shops