nps.png

Horeca

Gemiddelde NPS Nederlandse horecaketens +57

’S-HERTOGENBOSCH – Uit onderzoek van marktonderzoeksspecialist Multiscope blijkt dat de grootste koffie- en lunchketens van Nederland een gemiddelde Net Promoter Score (NPS) scoren van +57. Bezoekers van een koffie- of lunchroom met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.

Redactie |

Voor het onderzoek werd de mening van bijna 5.000 Nederlanders getoetst, en hieruit blijkt dat de bezoekerstevredenheid een gemiddelde score van +57 oplevert. Coffeelovers mag rekenen op de hoogste score (+88). Vlaamsch Broodhuys verdient een tweede plek (+84). Brownies&downieS volgt met een score van +78. De NPS van zowel Anne&Max als Bufkes is +72. Hoewel alle koffiezaken en lunchrooms een positieve score hebben, krijgt Dunkin’ de laagste score (+31). Daarop volgen Starbucks (+44), BackWERK (+50) en D.E Café (+50).

Bron: Out.of.Home Shops