DEN HAAG - Levensmiddelen kopen bij Makro levert maar beperkt prijsvoordeel op. Supermarkten zijn vaak even zo niet goedkoper dan de groothandel, zegt de Consumentenbond in een test.
In ‘bruingoed’-artikelen zoals televisies, digitale camera’s, tablets en printers is Makro gemiddeld tot 1 procent goedkoper dan andere retailers als BCC en de Media Markt, staat in de nieuwste Consumentengids te lezen. Bij de geteste supermarktartikelen biedt Makro slechts in twee van de vier producten de beste koop.
Voordeel
Gelet op de grootverpakkingen die Makro in de schappen zet zijn voor de test in de supermarkt evenveel producten gekocht als in één zo’n grootverpakking zitten. Zo bleken zeven losse doosjes Cup-a-soup bij Albert Heijn, Dirk van den Broek en Jumbo goedkoper dan de 21 zakjes tellende verpakking van de Makro. Een voordeel van de Makro is wel dat wasmiddelen vaak in de aanbieding zijn en dat er dan wel eens een prijsvoordeel te halen is, schrijft de bond.
Bron: Levensmiddelenkrant